“Ε και πως θα σε φωτογραφίσω απ’το τηλέφωνο;”

O υπέροχος Θανάσης Βέγγος υποδύεται τον Φωτογράφο στην ταινία Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης του 1963. Η ταινία ήταν σε παραγωγή της εταιρείας Καραγιάννης – Καρατζόπουλος και σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου που έγραψε και το σενάριο μαζί με τον Χρήστο Γιαννακόπουλο, που είχε γράψει και το πρωτότυπο θεατρικό έργο. Η ταινία είναι γεμάτη από υπέροχες ατάκες σε όλα τα επαγγέλματα που προσπαθεί να κάνει και να στεριώσει ο Θανάσης. Ένα από αυτά τα επαγγέλματα είναι και αυτό του φωτογράφου σε ένα συνοικιακό φωτογραφείο.

Ο Θανάσης Βέγγος Φωτογράφος

Ως φωτογράφος ο Θανάσης Βέγγος έρχεται σε επαφή με ένα πελάτη για να του παραδώσει τις φωτογραφίες του, μια οικογένεια για να την φωτογραφίσει και με μια στριπιζέζ που την υποδύεται η Γκιζέλα Ντάλι και θέλει φωτογραφίες για την βιτρίνα του μαγαζιού που δουλεύει. Στο τέλος από το βγάλε-βγάλε της στριπιζέζ ο φωτογράφος μας λιποθυμάει δίπλα στην ξύλινη φωτογραφική του μηχανή.

Οι ατάκες είναι πολλές και σε αυτό το επάγγελμα-επεισόδιο – που δεν απέχει πολύ και από την πραγματικότητα των Ελλήνων Φωτογράφων της δεκαετίας του 60 αλλά και αργότερα – αλλά η καλύτερη πιστεύω πως είναι το “Αμ έτσι όπως πάμε θα το δεις και το πουλάκι”, αλλά και άλλες όπως για την μύτη που την τράβηξε ο φακός, για την ανάποδη φωτογραφία με την λεζάντα Μύκονος, στο στήσιμο του κάδρου της οικογένειας έχει επίσης απίστευτες ατάκες. Μια ακόμη ατάκα που ίσως δεν έκανε μεγάλη εντύπωση τότε είναι το “Ε και πως θα σε φωτογραφίσω απ’το τηλέφωνο;” Που να ήξερε ο Γιαννακόπουλος, ο Σακελλάριος και ο Βέγγος ότι μετά από 50 χρόνια θα φωτογραφίζαμε και με το τηλέφωνο.