Camera Work Περιοδικό Φωτογραφίας

Camera Work

To περιοδικό Camera Work ήταν μια τριμηνιαία έκδοση που κυκλοφόρησε ο Alfred Stieglitz από το 1903 έως το 1917. Ήταν το πρώτο περιοδικό εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στην καλλιτεχνική φωτογραφία και ο σκοπός του ήταν με τις φωτογραφίες και τα άρθρα του να βοηθήσει ώστε να καθιερωθεί η φωτογραφία σαν μια υψηλή τέχνη.  Το περιοδικό ακολούθησε και τις υπόλοιπες προσπάθειες του Alfred Stieglitz για την προώθηση της φωτογραφικής τέχνης, όπως την ίδρυση της ομάδας Photo-Secession και της Gallery 291 στην 5η λεωφόρο της Νέας Υόρκης, όταν  αποφάσισε να αποχωρήσει από την ομάδα Camera Club που ήταν αντιπρόεδρος και την αρχισυνταξία του Camera Notes που ήταν το περιοδικό της ομάδας που έδινε έμφαση μόνο στην τεχνική της φωτογραφίας.

Camera Work Περιοδικό Φωτογραφίας

Το εξώφυλλό του Camera Work σχεδιασμένο σύμφωνα με τις οδηγίες του Alfred Stieglitz από τον Edward Steichen

Το Camera Work έχει χαρακτηριστεί σαν το απόλυτο φωτογραφικό περιοδικό τέχνης ή σαν το καλύτερο φωτογραφικό περιοδικό και ίσως να ήταν αν κάποιος το κρίνει με τα μέτρα της εποχής. Το σίγουρο είναι ότι τα 50 τεύχη του Camera Work μας προσφέρουν το χαρακτηριστικότερο πορτραίτο της περιόδου της ιστορίας της φωτογραφίας όπου οι καλλιτεχνικές ανησυχίες του 19ου αιώνα με κύριο εκπρόσωπο τον Πικτοριαλισμό μετατράπηκαν στην  καλλιτεχνική θέση της Καθαρής φωτογραφίας του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, που μπορεί να ξεκίνησε από την Νέα Υόρκη αλλά κυρίως εκφράστηκε από φωτογράφους στην δυτική ακτή των ΗΠΑ. Αρκεί κάποιος να δει την εξέλιξη των φωτογράφων και του ίδιου του Stieglitz μέσα από τις φωτογραφίες και τα κείμενα τους αυτά τα 15 χρόνια που κράτησε η έκδοση του περιοδικού. Αρκεί κάποιος να συγκρίνει το πρώτο και το τελευταίο τεύχος για να καταλάβει το σπουδαίο ρόλο που έπαιξε το Camera Work.

Camera Work Περιοδικό Φωτογραφίας

Αυτοπορτραίτο του Edward Steichen χαρακτηριστικό του ύφους των φωτογραφιών των Πικτοριαλιστών

To περιοδικό είχε την σφραγίδα του Alfred Stieglitz από την αρχή μέχρι το τέλος. Η βοήθεια που είχε βέβαια από τους φίλους και συνοδοιπόρους του ήταν σημαντική ( όπως του Joseph Turner Keiley ή του Edward Jean Steichen  που είχε σχεδιάσει και το εξώφυλλο) αλλά την τελευταία λέξη την είχε ο Stieglitz που εκτός όλων των άλλων ρετούσαρε με υπομονή σχεδόν όλες τις φωτογραφίες που επέλεγε να συμπεριληφθούν σε κάθε τεύχος.  Το Camera Work  το χαρακτήριζε η πολύ υψηλή για την εποχή ποιότητα εκτύπωσης και είναι χαρακτηριστικό ότι κάποτε που άργησαν να φτάσουν έγκαιρα κάποιες φωτογραφίες για τα εγκαίνια μιας έκθεσης στην Ευρώπη που συμμετείχε η ομάδα του Photo-Secession, ανάρτησαν φωτογραφίες από τις σελίδες του περιοδικού.

Camera Work Περιοδικό Φωτογραφίας

Η περίφημη “Τυφλή” του Paul Strand που δημοσιεύθηκε στο τελευταίο διπλό τεύχος 49/50

Το Camera Work για το μόνο που έχει κατηγορηθεί είναι ότι δημοσίευε κυρίως φωτογραφίες του Alfred Stieglitz και της παρέας του. Αλλά τα επιχειρήματα που αναφέρουν δεν με πείθουν. Για παράδειγμα λένε ότι από τις συνολικά 473 φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν στα 15 χρόνια της λειτουργίας του οι 357 ανήκαν ίδιο τον στον Alfred Stieglitz και στον στενό του κύκλο φίλων και υποστηρικτών που ήταν οι Edward Steichen, Frank Eugene, Clarence H. White, Alvin Langdon Coburn, J. Craig Annan, Hill & Adamson, Baron Adolf de Meyer, Heinrich Kühn, George Seeley, Paul Strand, Robert Demachy, Gertrude Käsebier και η Anne Brigman, σύνολο 14 άτομα. Ενώ οι υπόλοιπες 116 φωτογραφίες από άλλους 39 φωτογράφους. Πρώτα από όλα γελάω με την τοποθέτηση των Hill & Adamson στους φίλους του Stieglitz, γιατί δείχνει παντελή άγνοια για τα βασικά της φωτογραφίας. Από την άλλη με ενθουσιάζει τόσο πολύ που το Camera Work κατάφερε να βρει και να δημοσιεύσει το έργο 53 καλλιτεχνών φωτογράφων εκείνη την δύσκολη περίοδο, που όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά.

Camera Work Περιοδικό Φωτογραφίας

Το εξώφυλλο του βιβλίου Alfred Stieglitz: Camera Work: A Pictorial Guide.

Τα τεύχη του Camera Work όπως καταλαβαίνεται έχουν αποκτήσει και συλλεκτική αξία. Ο Alfred Stieglitz είχε μια πρακτική να καταστρέφει τα τεύχη που δεν είχαν πουληθεί πράγμα που ανέβαζε την αξία των παλιών τευχών. Τέλος πάντων ένα πλήρες σετ των 50 τευχών έχει πουληθεί την σύγχρονη εποχή για $398,500, ενώ το 1978 ο εκδοτικός οίκος Dover Art Collections έβγαλε ένα βιβλίο που περιλαμβάνει όλες τις εικόνες από το Camera Work με αναλυτική περιγραφή και λεπτομέρειες για το κάθε έργο,  με τίτλο Alfred Stieglitz: Camera Work: A Pictorial Guide.

Nikon D850 Ψηφιακή Φωτογραφική Μηχανή DSLR

Nikon D850 Φωτογραφική Μηχανή DSLR

Τον Σεπτέμβριο του 2017 η Nikon κυκλοφόρησε μια μηχανή που την είχε ανακοινώσει ήδη από τις 25 Ιουνίου του 2017 που γιόρταζε τα 100 της γενέθλια. Η Nikon D850 ήρθε να αντικαταστήσει την Nikon D810 που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2014 και είναι μια μονοοπτική ψηφιακή φωτογραφική μηχανή με καθρέπτη με αισθητήρα 45 megapixel και βίντεο στα 4Κ. Την μηχανή την έπιασα σχετικά γρήγορα στα χέρια μου εξαιτίας ενός μαθητή μου του Διονύση και είναι σε όλα της άψογη. Η Nikon D850 ενσωματώνει τον πιο πρόσφατο επεξεργαστή εικόνας της Nikon τον EXPEED5 και είναι η πρώτη Nikon που χρησιμοποιεί την τεχνολογία ψηφιακού αισθητήρα backside illumination (BSI ή BI) που βελτιώνει την απόδοση του αισθητήρα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού με αποτέλεσμα λιγότερο ψηφιακό θόρυβο. Επίσης είναι η πρώτη μηχανή ever που έπιασε σκορ 100 στην βαθμολογία των εργαστηριών dxomark πράγμα που ακούγεται τερατώδες και είναι.

Τα χαρακτηριστικά της Nikon D850

Τα χαρακτηριστικά της Nikon D850

Τύπος

Μονοοπτική ψηφιακή φωτογραφική μηχανή reflex
Μοντούρα φακού

Μοντούρα F της Nikon (με σύζευξη AF και επαφές AF)
Πραγματική γωνία προβολής

Φορμά FX Nikon
Συνολικά pixel

46,89 εκατομμύρια
Σύστημα απομάκρυνσης σκόνης

Καθαρισμός αισθητήρα εικόνας, δεδομένα αναφοράς για την απομάκρυνση σκόνης φωτογραφίας (απαιτείται το λογισμικό Capture NX-D)
Μέγεθος εικόνας (pixel)

FX περιοχή εικόνας (36×24), (L) 8.256 x 5.504 (45,4 εκατομμύρια), (M) 6.192 x 4.128 (25,5 εκατομμύρια), (S) 4.128 x 2.752 (11,3 εκατομμύρια), 1,2x (30×20) περιοχή εικόνας, (L) 6.880 x 4.584 (31,5 εκατομμύρια), (M) 5.152 x 3.432 (17,6 εκατομμύρια), (S) 3.440 x 2.288 (7,8 εκατομμύρια)
DX (24 x 16) περιοχή εικόνας, (L) 5.408 x 3.600 (19,4 εκατομμύρια), (M) 4.048 x 2.696 (10,9 εκατομμύρια), (S) 2.704 x 1.800 (4,8 εκατομμύρια), 5 : 4 (30×24) περιοχή εικόνας, (L) 6.880 x 5.504 (37,8 εκατομμύρια), (M) 5.152 x 4.120 (21,2 εκατομμύρια), (S) 3.440 x 2.752 (9,4 εκατομμύρια), 1 : 1 (24×24) περιοχή εικόνας, (L) 5.504 x 5.504 (30,2 εκατομμύρια), (M) 4.128 x 4.128 (17,0 εκατομμύρια), (S) 2.752 x 2.752 (7,5 εκατομμύρια)
Φωτογραφίες με φορμά FX που έχουν ληφθεί κατά την εγγραφή video, (L) 8.256 x 4.640 (38,3 εκατομμύρια), (M) 6.192 x 3.480 (21,5 εκατομμύρια), (S) 4.128 x 2.320 (9,5 εκατομμύρια)
Φωτογραφίες με φορμά DX που έχουν ληφθεί κατά την εγγραφή video, (L) 5.408 x 3.040 (16,4 εκατομμύρια), (M) 4.048 x 2.272 (9,1 εκατομμύρια), (S) 2.704 x 1.520 (4,1 εκατομμύρια)
Αποθήκευση – Μορφή αρχείων

NEF (RAW): 12 ή 14 bit (συμπίεση χωρίς απώλειες, με συμπίεση ή χωρίς συμπίεση), μεγάλες, μεσαίες και μικρές διαθέσιμες (οι μεσαίες και μικρές εικόνες εγγράφονται με βάθος 12 bit και χρήση συμπίεσης χωρίς απώλειες)
TIFF (RGB)
JPEG: συμβατότητα με JPEG-Baseline για συμπίεση fine (κατά προσέγγιση 1: 4), normal (κατά προσέγγιση 1: 8) ή basic (κατά προσέγγιση 1 : 16) συμπίεση, διατίθεται συμπίεση βέλτιστης ποιότητας
NEF (RAW)+JPEG: Μία φωτογραφία που έχει εγγραφεί σε φορμά NEF (RAW) και JPEG
Σύστημα Picture Control

Αυτόματο, Τυπικό, Ουδέτερο, Ζωντανό, Μονόχρωμο, Πορτραίτο, Τοπίο, Ισοβαρές. Το επιλεγμένο στοιχείο Picture Control μπορεί να τροποποιηθεί. Δυνατότητα αποθήκευσης για προσαρμοσμένα Picture Control
Υποδοχή κάρτας

1 κάρτα μνήμης XQD και 1 κάρτα μνήμης Secure Digital (SD). Οποιαδήποτε κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποθήκευση κύριων ή εφεδρικών αντιγράφων ή για ξεχωριστή αποθήκευση φωτογραφιών NEF (RAW) και JPEG. Δυνατότητα αντιγραφής φωτογραφιών μεταξύ των καρτών.
Σύστημα αρχείων

DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge
Σκόπευτρο

Μονοοπτικό σκόπευτρο reflex με πεντάπρισμα στο επίπεδο του ματιού
Κάλυψη κάδρου

FX (36×24): Περίπου 100% οριζόντια και 100% κατακόρυφα, 1,2x (30 x 20): Περίπου 97% οριζόντια and 97% κατακόρυφα, DX (24×16): Περίπου 97% οριζόντια και 97% κατακόρυφα, 5:4 (30×24): Κατά προσέγγιση 97% οριζόντια και 100% κατακόρυφα, 1:1 (24×24): Κατά προσέγγιση 97% οριζόντια και 100% κατακόρυφα
Μεγέθυνση

Κατά προσέγγιση 0,75x (με φακό 50 mm f/1,4 ρυθμισμένο στο άπειρο, –1,0 m-1)
Απόσταση από το μάτι

17 mm (-1,0 m-1, από το κέντρο του φακού προσοφθαλμίου του σκοπεύτρου)
Nikon D850 Ψηφιακή Φωτογραφική Μηχανή DSLR

Ρυθμιστικό διόπτρας

-3 έως +1 m-1
Οθόνη εστίασης

Διάφανη ματ οθόνη Type B BriteView Clear Matte Mark VIII με άγκιστρα περιοχής AF (είναι δυνατή η εμφάνιση πλέγματος καδραρίσματος)
Ρεφλέξ καθρέπτη

Γρήγορης επιστροφής
Προεπισκόπηση βάθους πεδίου

Ναι. Όταν πατάτε το κουμπί Pv, το διάφραγμα του φακού σταματά στην τιμή που έχει επιλεγεί από το χρήστη (λειτουργίες A και Μ) ή από τη φωτογραφική μηχανή (λειτουργίες P και S).
Διάφραγμα φακού

Άμεσης επιστροφής, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο
Συμβατοί φακοί

Συμβατή με τους φακούς AF NIKKOR, συμπεριλαμβανομένων των φακών τύπου G, E και D (για τους φακούς PC ισχύουν κάποιοι περιορισμοί) και των φακών DX (με περιοχή εικόνας DX 24 x 16), των φακών AI-P NIKKOR και των φακών AI χωρίς CPU (λειτουργίες έκθεσης A και M μόνο). Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν φακοί IX NIKKOR, φακοί για τη φωτογραφική μηχανή F3AF και φακοί χωρίς AI. Η ηλεκτρονική αναζήτηση εύρους μπορεί να χρησιμοποιηθεί με φακούς με μέγιστο διάφραγμα f/5,6 ή ταχύτερο (η ηλεκτρονική αναζήτηση εύρους υποστηρίζει 15 σημεία εστίασης με φακούς που διαθέτουν μέγιστο διάφραγμα f/8 ή ταχύτερο, από τα οποία 9 σημεία είναι διαθέσιμα για επιλογή).
Τύπος κλείστρου

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κλείστρο κατακόρυφου εστιακού επιπέδου και ηλεκτρονικό κλείστρο μπροστινής κουρτίνας διαθέσιμο στις λειτουργίες λήψης αθόρυβη λήψη, συνεχείς αθόρυβες λήψεις και στη λειτουργία λήψης με τον καθρέφτη πάνω
Ταχύτητα κλείστρου

1/8000 έως 30 δευτ., σε βήματα του 1/3, 1/2 ή 1 EV, λειτουργία bulb, χρόνος x 250
Ταχύτητα συγχρονισμού φλας

X=1/250 του δευτ., συγχρονισμός με ταχύτητα κλείστρου στα 1/250 του δευτ. ή μικρότερη ταχύτητα, υποστηρίζεται αυτόματος συγχρονισμός υψηλής ταχύτητας FP
Λειτουργία λήψης

S (μεμονωμένο καρέ), CL (συνεχείς λήψεις χαμηλής ταχύτητας), CH (συνεχείς λήψεις υψηλής ταχύτητας), Q (αθόρυβη λήψη), QC (συνεχείς αθόρυβες λήψεις), Χρονομετρητής αυτοφωτογράφισης, MUP (καθρέφτης πάνω)
Χρονομετρητής αυτοφωτογράφισης

2, 5, 10, 20 δευτ., 1 έως 9 εκθέσεις σε διαστήματα 0,5, 1, 2, ή 3 δευτ.
Μέτρηση έκθεσης

Μέτρηση έκθεσης TTL με αισθητήρα RGB με περίπου 180K (180.000) pixel
Μέθοδος μέτρησης

Matrix: μέτρηση 3D color matrix III (φακοί τύπου G, E και D), μέτρηση color matrix III (άλλοι φακοί CPU), διατίθεται μέτρηση color matrix με φακούς χωρίς CPU, εφόσον παρέχονται δεδομένα φακού από το χρήστη
Κεντροβαρής: Βάρος 75% που εφαρμόζεται σε κύκλο 12 mm στο κέντρο του κάδρου. Η διάμετρος κύκλου μπορεί να μεταβληθεί σε 8, 15 ή 20 mm ή ο υπολογισμός βάρους μπορεί να βασίζεται στη μέση τιμή ολόκληρου του κάδρου (κύκλος 12 mm με φακό χωρίς CPU)
Σημειακή: μέτρηση κύκλου 4 mm (περίπου 1,5% του κάδρου) που βρίσκεται στο κέντρο του επιλεγμένου σημείου εστίασης (στο κεντρικό σημείο εστίασης, όταν χρησιμοποιείται φακός χωρίς CPU)
Μέτρηση σταθμισμένη στα φωτεινά σημεία: Διατίθεται με φακούς τύπου G, E και D
Εύρος μέτρησης (ISO 100, φακός f/1,4, 20 °C/68 °F)

Μέτρηση matrix ή κεντροβαρής: –3 έως +20 EV. Σημειακή μέτρηση: 2 έως 20 EV. Μέτρηση σταθμισμένη στα φωτεινά σημεία: 0 έως 20 EV
Σύζευξη φωτόμετρου

CPU, AI
Λειτουργία

Αυτόματο πρόγραμμα με ευέλικτο πρόγραμμα (P), αυτόματη προτεραιότητα κλείστρου (S), αυτόματη προτεραιότητα διαφράγματος (A), χειροκίνητη λειτουργία (M)
Αντιστάθμιση έκθεσης

–5 έως +5 EV, σε βήματα του 1/3, 1/2 ή 1 EV
Κλείδωμα έκθεσης

Κλείδωμα φωτεινότητας στην τιμή που ανιχνεύτηκε
Ενεργό D-Lighting

Μπορεί να επιλεγεί η ρύθμιση Αυτόματο, Εξαιρετικά υψηλό, Υψηλό, Κανονικό, Χαμηλό ή Απενεργοποίηση

 

 

Αυτόματη εστίαση

Μονάδα αισθητήρα αυτόματης εστίασης Multi-CAM 20K με εντοπισμό φάσης TTL, βελτιστοποίηση και 153 σημεία εστίασης (συμπεριλαμβανομένων 99 αισθητήρων σταυροειδούς διάταξης [cross-type]) και 15 αισθητήρων που υποστηρίζουν f/8), εκ των οποίων οι 55 (35 αισθητήρες σταυροειδούς διάταξης και 9 αισθητήρες f/8) είναι διαθέσιμοι για επιλογή
Εύρος ανίχνευσης

-4 έως +20 EV (ISO 100, 20 °C)
Nikon D850 Ψηφιακή Φωτογραφική Μηχανή DSLR

Λειτουργία φακού

Λειτουργία AF ενός καρέ (AF-S), συνεχής λειτουργία AF (AF-C), προκαταρκτική παρακολούθηση εστίασης που ενεργοποιείται αυτόματα ανάλογα με την κατάσταση του θέματος, Χειροκίνητη εστίαση (M): Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ηλεκτρονική αναζήτηση εύρους
Σημεία εστίασης

153 σημεία εστίασης, από τα οποία μπορούν να επιλεγούν 55 ή 15
Λειτουργία επιλογής περιοχής AF

AF μονού σημείου, AF δυναμικής περιοχής 9, 25, 72 ή 153 σημείων, παρακολούθηση 3D, AF επιλογής περιοχής από ομάδα, AF αυτόματης επιλογής περιοχής
Κλείδωμα εστίασης

Το κλείδωμα της εστίασης γίνεται πιέζοντας το κουμπί λήψης μέχρι τη μέση (λειτουργία AF ενός καρέ) ή πιέζοντας στο κέντρο του υπο-επιλογέα
Έλεγχος φλας

TTL: έλεγχος φλας i-TTL με χρήση αισθητήρα RGB με περίπου 180.000 pixel. Χρησιμοποιείται εξισορροπημένος συμπληρωματικός φωτισμός φλας i-TTL για τις ψηφιακές SLR με μέτρηση matrix, κεντροβαρή και σταθμισμένη στα φωτεινά σημεία, τυπικό φλας i-TTL για τις ψηφιακές SLR με σημειακή μέτρηση
Λειτουργία φλας

Συγχρονισμός με την μπροστινή κουρτίνα, αργός συγχρονισμός, συγχρονισμός με την πίσω κουρτίνα, μείωση του φαινομένου κοκκινίσματος των ματιών, μείωση του φαινομένου κοκκινίσματος των ματιών με αργό συγχρονισμό, αργός συγχρονισμός με την πίσω κουρτίνα, απενεργοποίηση
Αντιστάθμιση φλας

–3 έως +1 EV, σε βήματα του 1/3, 1/2 ή 1 EV
Ένδειξη ετοιμότητας φλας

Ανάβει όταν η προαιρετική μονάδα φλας είναι πλήρως φορτισμένη, αναβοσβήνει μετά την ενεργοποίηση του φλας σε πλήρη ισχύ
Πέδιλο εξαρτημάτων

Hot-shoe ISO 518 με επαφές συγχρονισμού και δεδομένων, και ασφάλεια
Σύστημα δημιουργικού φωτισμού Nikon

Έλεγχος φλας i-TTL, Προηγμένος ασύρματος φωτισμός με χειρισμό μέσω ραδιοσυχνότητας, Προηγμένος ασύρματος φωτισμός με χειρισμό μέσω οπτικής επικοινωνίας, φωτισμός πιλότου, κλείδωμα FV, Επικοινωνία πληροφοριών χρώματος φλας, αυτόματος συγχρονισμός υψηλής ταχύτητας FP, βοηθητικός φωτισμός AF για την αυτόματη εστίαση πολλαπλών περιοχών, ενιαίος έλεγχος φλας
Ακροδέκτης συγχρονισμού

Ακροδέκτης συγχρονισμού ISO 519 με σπείρωμα ασφάλισης
Ισορροπία λευκού

Αυτόματη (3 τύποι), αυτόματη ρύθμιση για φυσικό φως, πυρακτώσεως, φθορισμού (7 τύποι), άμεσο ηλιακό φως, φλας, συννεφιά, σκιά, προκαθορισμένη χειροκίνητη επιλογή (δυνατότητα αποθήκευσης έως 6 τιμών, μέτρηση σημειακής ισορροπίας λευκού διαθέσιμη κατά τη ζωντανή προβολή), επιλογή θερμοκρασίας χρώματος (2500 K έως 10.000 K), με δυνατότητα βελτιστοποίησης για όλες τις επιλογές.
Τύποι bracketing

Έκθεση, φλας, ισορροπία λευκού, ADL
Ζωντανή Προβολή – Λειτουργίες

Φωτογράφιση σε ζωντανή προβολή, ζωντανή προβολή video
Ζωντανή Προβολή – Λειτουργία φακού

Αυτόματη εστίαση (AF): Λειτουργία AF ενός καρέ (AF-S), διαρκής λειτουργία AF (AF-F), Χειροκίνητη εστίαση (M)
Ζωντανή Προβολή – Λειτουργία επιλογής περιοχής AF

Αυτόματη εστίαση με προτεραιότητα στο πρόσωπο, AF ευρείας περιοχής, AF κανονικής περιοχής, σημειακή AF, AF παρακολούθησης θέματος
Ζωντανή Προβολή – Αυτόματη εστίαση

AF με ανίχνευση αντίθεσης σε οποιοδήποτε σημείο του κάδρου (η φωτογραφική μηχανή επιλέγει αυτόματα το σημείο εστίασης όταν έχει ενεργοποιηθεί η αυτόματη εστίαση με προτεραιότητα το πρόσωπο ή η αυτόματη εστίαση παρακολούθησης θέματος)
Video – Μέτρηση

Σύστημα μέτρησης έκθεσης TTL χρησιμοποιώντας τον κύριο αισθητήρα εικόνας
Video – Μέθοδος μέτρησης

Μέτρηση matrix, κεντροβαρής ή σταθμισμένη στα φωτεινά σημεία
Video – Μορφή αρχείων

MOV, MP4
Video – Συμπίεση video

H.264/MPEG-4 Advanced Video Coding
Video – Μορφή εγγραφής ήχου

Γραμμικό PCM, AAC
Video – Συσκευή εγγραφής ήχου

Ενσωματωμένο στερεοφωνικό ή εξωτερικό μικρόφωνο με δυνατότητα ρύθμισης ευαισθησίας
Video – Ευαισθησία ISO

Λειτουργίες έκθεσης P, S και A: Αυτόματος έλεγχος ευαισθησίας ISO (ISO 64 έως Hi 2) με δυνατότητα επιλογής ανώτατου ορίου
Λειτουργία έκθεσης M: Ο αυτόματος έλεγχος ευαισθησίας ISO (ISO 64 έως Hi 2) με δυνατότητα επιλογής ανώτατου ορίου, χειροκίνητη επιλογή (ISO 64 έως 25600 σε βήματα 1/3, 1/2 ή 1 EV), με πρόσθετες διαθέσιμες επιλογές, ισοδύναμη με περίπου 0,3, 0,5, 0,7, 1 ή 2 EV (ισοδύναμο με ISO 102400) άνω του ISO 25600
Άλλες επιλογές

Επισήμανση με δείκτες, time-lapse video, ηλεκτρονική απόσβεση κραδασμών
Απεικόνιση

Απεικόνιση πλήρους κάδρου και εικονιδίων (4, 9 ή 72 εικόνες) απεικόνιση με zoom απεικόνισης, κροπάρισμα σε zoom απεικόνισης, αναπαραγωγή video, slide show φωτογραφιών ή/και video, εμφάνιση ιστογράμματος, τονισμένα σημεία, πληροφορίες φωτογραφίας, εμφάνιση δεδομένων τοποθεσίας, αξιολόγηση εικόνων και αυτόματη περιστροφή εικόνας
USB

Hi-Speed USB, με επαφή Micro-USB, συνιστάται η σύνδεση με ενσωματωμένη θύρα USB
Έξοδος HDMI

Επαφή HDMI τύπου C
Είσοδος ήχου

Στερεοφωνική υποδοχή ακίδων mini (διάμετρος 3,5 mm, υποστηρίζεται πρόσθετη τροφοδοσία)
Έξοδος ήχου

Στερεοφωνική υποδοχή ακίδων mini (διάμετρος 3,5 mm)
Ακροδέκτης (ες) εξαρτημάτων

Aκροδέκτης τηλεχειρισμού δέκα ακίδων: μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη σύνδεση προαιρετικών ντεκλανσέρ MC-30A/MC-36A, σύνολα τηλεχειρισμού modulite ML-3, WR-R10 (απαιτείται προσαρμογέας WR-A10) ή ασύρματα τηλεχειριστήρια WR-1 ή μονάδες GP-1/GP-1A GPS
Πρότυπα Wi-Fi (Ασύρματο LAN)

IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Συχνότητα λειτουργίας Wi-Fi (Ασύρματο LAN)

2.412 έως 2.462 MHz (κανάλια 1 έως 11)
Wi-Fi (Ασύρματο LAN) μέγιστη ισχύς εξόδου

8,5 dBm (EIRP)
Ασφάλεια Wi-Fi (Ασύρματο LAN)

Έλεγχος πιστοποίησης: ανοιχτό σύστημα, WPA2-PSK
Εμβέλεια (πεδίο οπτικής επαφής) Wi-Fi (Ασύρματο LAN)

Περίπου 10 m (32 ft) χωρίς παρεμβολές, το εύρος ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με την ισχύ του σήματος και την παρουσία ή την απουσία εμποδίων
Πρότυπα Bluetooth

Πρωτόκολλα επικοινωνίας: Bluetooth Specification Version 4.1, Συχνότητα λειτουργίας: Bluetooth: 2.402 έως 2.480 MHz, Bluetooth Low Energy: 2.402 έως 2.480 MHz
Υποστηριζόμενες γλώσσες

Αγγλικά, Αραβικά, Βεγγαλικά, Βιετναμικά, Βουλγαρικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Δανικά, Ελληνικά, Ιαπωνικά, Ινδονησιακά, Ισπανικά, Ιταλικά, Κινεζικά (απλοποιημένα και παραδοσιακά), Κορεατικά, Μαραθικά, Νορβηγικά, Ολλανδικά, Ουγγρικά, Ουκρανικά, Περσικά, Πολωνικά, Πορτογαλικά (Πορτογαλίας και Βραζιλίας), Ρουμανικά, Ρωσικά, Σερβικά, Σουηδικά, Ταϊλανδικά, Ταμιλικά, Τελουγκουϊκά, Τουρκικά, Τσεχικά, Φινλανδικά, Χίντι
Nikon D850 Ψηφιακή Φωτογραφική Μηχανή DSLR

Τροφοδοτικό μπαταρίας

Προαιρετικό πολλαπλό τροφοδοτικό μπαταρίας MB-D18 με μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου EN-EL18b της Nikon (διατίθεται ξεχωριστά), μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου EN-EL15a της Nikon ή οκτώ μπαταρίες AA: αλκαλικές, NiMH ή λιθίου. Απαιτείται κάλυμμα διαμερίσματος μπαταρίας BL-5 κατά τη χρήση μπαταριών EN-EL18b.
Μετασχηματιστής ρεύματος

Μετασχηματιστής ρεύματος EH-5c/EH-5b, απαιτείται ακροδέκτης τροφοδοσίας EP-5B (διατίθεται ξεχωριστά)
Υποδοχή τριπόδου

1/4 in. (ISO 1222)
Συνθήκες λειτουργίας – Θερμοκρασία

0 °C έως 40 °C
Συνθήκες λειτουργίας – Υγρασία

85% ή λιγότερο (χωρίς συμπύκνωση υδρατμών)
Παρεχόμενα εξαρτήματα

Καπάκι σώματος BF-1B, επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου EN-EL15a με κάλυμμα ακροδεκτών, φορτιστής μπαταρίας MH-25a (περιλαμβάνει τροφοδοτικό AC τοίχου ή ένα καλώδιο τροφοδοσίας τύπου και σχήματος που διαφέρει ανά τη χώρα ή την περιοχή πώλησης), κλιπ καλωδίου HDMI/USB, καλώδιο USB UC-E22, λουρί AN-DC18

Tokyo Compression – Michael Wolf – Φωτογραφικό λεύκωμα

Tokyo Compression –  Φωτογραφικό λεύκωμα

Tokyo Compression - Michael Wolf -  Φωτογραφικό λεύκωμα

Ο Michael Wolf είναι ένας πολύ γνωστός και βραβευμένος φωτογράφος που κάποια στιγμή βαρέθηκε τις αναθέσεις αποστολών από περιοδικά και αποφάσισε να ασχοληθεί μόνο με προσωπικό καλλιτεχνικό έργο. Το φωτογραφικό του λεύκωμα Tokyo Compression εκδόθηκε το 2010. Από τότε έχουν γίνει και διάφορες άλλες εκδόσεις πάντα με περιεχόμενο τις φωτογραφίες που τράβηξε σε έναν συγκεκριμένο σταθμό του μετρό του Τόκιο.

Tokyo Compression - Michael Wolf -  Φωτογραφικό λεύκωμα

Αυτή η δουλειά του Michael Wolf είναι από το είδος της φωτογραφίας που με εκπλήσσει, ειδικά κάθε φορά που σκέφτομαι ότι δύσκολα μπορεί να με συγκινήσει ένα φωτογραφικό έργο του 21ου αιώνα. Να όμως μια ακόμη σπουδαία δουλειά που μαζί με το υπόλοιπο έργο του κατατάσσει τον Michael Wolf στο πάνθεον των πολύ μεγάλων φωτογράφων.

Tokyo Compression - Michael Wolf -  Φωτογραφικό λεύκωμα

Η ιδέα του ήρθε αρκετά χρόνια πριν με αφορμή ένα ρεπορτάζ που τον είχε στείλει να κάνει το περιοδικό Stern στην Ιαπωνία και είχε κάποιες φωτογραφίες στο αρχείο του που έδειχναν ανθρώπους στριμωγμένους στο παράθυρο ενός συρμού του μετρό στο Τόκιο. Κάποια στιγμή μπόρεσε να ξεκινήσει να φωτογραφίζει πάνω σε αυτή την ιδέα, αφού με δυσκολία ξαναβρήκε τον συγκεκριμένο σταθμό φωτογράφιζε για 4 συνεχόμενα χρόνια για ένα μήνα την κάθε φορά μια συγκεκριμένη ώρα το πρωί που ήταν και η ώρα της μεγάλης αιχμής.

Tokyo Compression - Michael Wolf -  Φωτογραφικό λεύκωμα

Το τρένο σταματούσε για λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα σε αυτόν τον σταθμό και τρένα έφταναν κάθε περίπου ένα λεπτό την ώρα της μεγάλης κίνησης. Οι άνθρωποι στις φωτογραφίες του Wolf φαίνονται κουρασμένοι, θλιμμένοι ή και σαν να κοιμούνται. Βέβαια ο ίδιος έχει πει σε συνεντεύξεις του ότι αρκετοί έκλειναν τα μάτια τους αν καταλάβαιναν ότι τους φωτογράφιζε. Εμένα αρέσει πολύ κι ό τύπος που του κάνει την χαρακτηριστική κίνηση με το δάχτυλο.

Tokyo Compression - Michael Wolf -  Φωτογραφικό λεύκωμα

 

Szymon Brodziak Φωτογράφος

Szymon Brodziak

Γεννήθηκε το 1979 στην Πολωνία. Σπούδασε οικονομικά αλλά τον κέρδισε η φωτογραφία. Φωτογραφίζει σχεδόν πάντα σε ασπρόμαυρο, φιλμ παλιότερα και τώρα ψηφιακά. Πάρα πολλοί τον θεωρούν τον διάδοχο του Helmut Newton. Πολύ δόξα λοιπόν και πολύ χρήμα. Έκθέσεις, βραβεία, ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες και μην ξεχνάμε ότι είναι κάτω από 40. Δείτε τον στο site του. Από μένα και για αυτόν και για τον πνευματικό του πατέρα, περισσότερα στα μαθήματα μου.

http://www.szymonbrodziak.com/

Μαραθώνιος Φωτογραφίας της Αθήνας 2017

Μαραθώνιος Φωτογραφίας

Δηλώστε Συμμετοχή

Μαραθώνιος Φωτογραφίας

Ημερομηνία διεξαγωγής: Κυριακή 15 Οκτωβρίου
Διάρκεια δράσης: 11:00-18:00
Σημείο εκκίνησης: Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς)

Δηλώστε συμμετοχή στον ιστοχώρο της διοργάνωσης http://photomarathon.gr/.

Το Athens Photo Marathon, η μεγαλύτερη ανοιχτή φωτογραφική διοργάνωση διαγωνιστικού χαρακτήρα στην Ελλάδα, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017.
Σε μια εποχή που η εικόνα αποτελεί κύριο μέσο επικοινωνίας και μετάδοσης μηνυμάτων, το Athens Photo Marathon με γενικό μότο “We are all photographers”, καλεί τους φίλους της φωτογραφίας σε ένα ξεχωριστό και ανοιχτό σε όλους φωτογραφικό δρώμενο στην πόλη.

Με κοινή γλώσσα τη φωτογραφία και όχημα τη φωτογραφική τους μηχανή, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σ’ έναν «μαραθώνιο», προσεγγίζοντας μέσα από τη δική τους οπτική, σε διάστημα έξι ωρών, τέσσερα θέματα, με επίκεντρο την πόλη.

Το Athens Photo Μarathon ξεφεύγει από τα όρια ενός συμβατικού διαγωνισμού, προτείνοντας να δούμε την πόλη που ζούμε, την πόλη που αλλάζει, με άλλο βλέμμα. Μοναδική προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι η διάθεση για πειραματισμό, έκφραση και δημιουργία.

Η φετινή διοργάνωση κορυφώνεται με την ανάδειξη των καλύτερων συμμετοχών και την ειδική έκθεση με τις φωτογραφίες που διακρίθηκαν, στο Μουσείο Μπενάκη, στο πλασίο του Athens Photo Festival 2018. Οι νικητές του διαγωνισμού θα λάβουν βραβεία συνολικής αξίας €9.000.

Το Athens Photo Marathon διοργανώνεται από το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας με την υποστήριξη της Nikon, στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2017, το οποίο πραγματοποιείται με δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η συμμετοχή στο Athens Photo Marathon είναι δωρεάν και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης http://photomarathon.gr/.

Mindaugas Kavaliauskas Φωτογράφος

Mindaugas Kavaliauskas

Mindaugas Kavaliauskas

Λιθουανός Φωτογράφος γεννημένος το 1974. Τον παρακολουθώ αρκετά χρόνια και περιμένω πολλά από εκείνον. Μέχρι το 2009 η πιο σπουδαία του δουλειά ήταν φωτογραφίες που τράβηξε σε ένα μικρό χωριό της Λιθουανίας που τις έχει βγάλει και σε βιβλίο. Ονομάζεται  Portrait of Kraziai και είναι σε έγχρωμο ότι έκανε ο Νίκος Μάρκου το 1982 σε ασπρόμαυρο στο Πέραμα (δεν το λες και λίγο). Από τότε και μετά έχει κάνει και άλλα ωραία πράγματα, ένα φεστιβάλ φωτογραφίας στην πόλη του, μια Gallery,  γενικά θεωρείται σημαντικός στην Λιθουανία.

Mindaugas Kavaliauskas

Το website του θα το βρείτε http://www.kavaliauskas.eu/

Mindaugas Kavaliauskas

Ακρωνύμια της Φωτογραφίας στα αγγλικά H-N

Φωτογραφικά Ακρώνυμα H-N

HDR High dynamic range. Μεγάλο Δυναμικό Εύρος. Τεχνικές που επιτρέπουν σε μια ψηφιακή φωτογραφία να αποκτήσει μεγαλύτερο εύρος αντίθεσης, από αυτό που μπορεί να καταγράψει ο ψηφιακός αισθητήρας σε μια λήψη.

IQ Image quality. Ποιότητα της Φωτογραφίας. Μια άτυπη συντομογραφία που χρησιμοποιείται περισσότερο σε φωτογραφικά φόρουμ.

IR Infrared. Υπέρυθρο. Η Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία μετά το ορατό φάσμα, με μήκος κύματος μεγαλύτερο από τα 700nm.

IS Image stabilization. Σταθεροποίηση Εικόνας. Τεχνολογία της Canon, που επιδιώκει να βελτιώσει το θόλωμα της φωτογραφίας εξαιτίας της κίνησης της μηχανής κατά την διάρκεια της έκθεσης. Ανάλογα την εταιρεία και τον τύπο του φακού θα τη βρείτε και με άλλα χαρακτηριστικά, για παράδειγμα  AS, OS, OIS, OSS, SR, SS, SSI, SSS .

ISO. Άιζο.  Κλίμακα μέτρησης της ευαισθησίας των φωτοευαίσθητων υλικών, φιλμ και ψηφιακών αισθητήρων. Συνήθως αναφέρεται μαζί με ένα νούμερο που χαρακτηρίζει αυτή την ευαισθησία. Το πρότυπο το έχει καθορίσει ο International Organization for Standardization συνδυάζοντας τις προϋπάρχουσες  κλίμακες ASA και DIN.

JPEG. Είδους συμπιεσμένου αρχείου  εικόνας φτιαγμένο από το  Joint Photographic Experts Group καθώς και σαν .JPG θα το συναντήσετε σε επέκταση αρχείων εικόνας στον υπολογιστή.

LCA Μια διφορούμενη σύντμηση. Κάποιοι τη χρησιμοποιούν για να δηλώνουν την πλευρική χρωματική εκτροπή, το TCA, ενώ άλλοι τη χρησιμοποιούν για να υποδηλώσουν τη διαμήκη χρωματική εκτροπή, LoCA.

LCD Liquid crystal display. Οθόνη υγρών κρυστάλλων. Μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στις οθόνες των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών.

LED Light-emitting diode. Δίοδος εκπομπής φωτός. Τεχνολογία ημιαγωγών για την αποτελεσματική μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε φως, με πολλαπλές χρήσεις στην φωτογραφία.

LoCA Longitudinal (axial) chromatic aberration. Διαμήκης (αξονική) χρωματική εκτροπή. Χρωματικό σφάλμα των φωτογραφικών φακών.

LR Lightroom. Μια δημοφιλής εφαρμογή λογισμικού για την επεξεργασία εικόνας της Adobe.

MC Multi-coating or multi-coated. Πολυστρωματική. Αντιανακλαστική επίστρωση των φωτογραφικών φακών.

MF Manual focus. Χειροκίνητη εστίαση. Επιλογή στην φωτογραφία που ο φωτογράφος εστιάζει χειροκίνητα τον φακό σε αντίθεση με  επιλογή AF (Auto Focus) που την εστίαση την κάνει η μηχανή.

MILC Mirrorless interchangeable-lens camera. Φωτογραφική μηχανή με εναλλακτικούς φακούς. Αλλά χωρίς καθρέπτη και πεντάπρισμα.

MTF Modulation transfer function. Μια τεχνική μέτρησης της απόδοσης ενός φωτογραφικού φακού και η καταγραφή της σε ειδικούς πίνακες.

ND Neutral density. Ουδέτερη πυκνότητα. Φωτογραφικά φίλτρα με διαβαθμισμένη διαβάθμιση του γκρίζου για την μείωση της φωτεινότητας χωρίς χρωματική μεταβολή.

NR Noise reduction. Μείωση Θορύβου. Μείωση του ψηφιακού θορύβου μέσα από το λογισμικό της φωτογραφικής μηχανής ή μέσω κάποιου προγράμματος επεξεργασίας.

Η πρώτη αεροφωτογραφία 1860

Η πρώτη αεροφωτογραφία στη Βοστώνη το 1860

Σήμερα την εποχή των drones έχει την πλάκα του να σκεφτούμε ότι η πρώτη αεροφωτογραφία της προκοπής τραβήχτηκε πάνω από την πόλη του Σικάγου το 1860 και την τράβηξε ο θαρραλέος  James Wallace Black από ένα αερόστατο σε ύψος 600 μέτρων.

Στην λεζάντα όταν δημοσίευσε την φωτογραφία έγραψε: “Η Βοστόνη, όπως τη βλέπουν ο αετός και η αγριόχηνα”

Δωρεάν Βιβλία Τέχνης

Η online δωρεάν βιβλιοθήκη του μουσείου J. Paul Getty

Όσο περνάνε τα χρόνια όλο και περισσότερα βιβλία βρίσκονται δωρεάν διαθέσιμα στο ίντερνετ σε ηλεκτρονική μορφή, αλλά όχι κρυφά στη ζούλα και χωρίς σεβασμό στα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, αλλά επίσημα από διάφορους οργανισμούς και εκδοτικούς οίκους. Αυτό είναι μια ευλογία ειδικά όταν πρόκειται για βιβλία τέχνης και λευκώματα που συνήθως είναι από τα ακριβότερα βιβλία.

Μια τέτοια περίπτωση είναι το μουσείο J. Paul Getty που από τις πάμπολλες και σημαντικές εκδόσεις που συνήθως έχουν να κάνουν με την τέχνη και με ότι έχει σχέση με τα θέματα που απασχολούν το μουσείο, έχει διαθέσει δωρεάν σε μορφή .PDF για κατέβασμα πάνω από 250 βιβλία. Ανάμεσα τους και αρκετά που έχουν σχέση με την φωτογραφία.

Για παράδειγμα να μερικοί ενδιαφέροντες τίτλοι

Julia Margaret Cameron The Complete Photographs

ANTIQUITY& PHOTOGRAPHY Early Views of Ancient Mediterranean Sites

Masterpieces of the J. Paul Getty Museum PHOTOGRAPHS

FELICE BEATO A PHOTOGRAPHER ON THE EASTERN ROAD

Το Link στο website του μουσείου που μπορείτε τα βρείτε όλα είναι:

http://www.getty.edu/publications/virtuallibrary/

Πριν 40 Χρόνια η Pentax ME

Διαφήμιση της Pentax στην Ελλάδα

Πριν από 40 ακριβώς χρόνια είχαμε την άνοιξη του ειδικού φωτογραφικού τύπου με 2 δύο περιοδικά. Το ένα, το Φωτο τεστ, δεν μακροημέρευσε αλλά έπαιξε τον ρόλο του στον ανταγωνισμό. Το άλλο,  το περιοδικό Φωτογραφία,  υπήρξε μακροβιότερο και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της φωτογραφίας στην Ελλάδα. Αλλά σήμερα θέλω να σας θυμίσω αυτή την διαφήμιση της Pentax που έτρεξε στην Ελλάδα το 1977.

Το Φθινόπωρο του 1977 δημοσιεύεται αυτή η διαφήμιση για την σχετικά καινούργια τότε Pentax ΜΕ που είχε κυκλοφορήσει το 1976. Το παράξενο για μένα και για πολλούς ήταν οτι αυτή η SLR δεν είχε δυνατότητα ρύθμισης της ταχύτητας εκτός από τις  1/100 (ταχύτητα συγχρονισμού) και την Β (BULB). Η μηχανή δούλευε μόνο με προτεραιότητα διαφράγματος, πριν από 40 ολόκληρα χρόνια. Στην διαφήμιση παρουσιάζεται με το μοτέρ προώθησης του φιλμ που της έδινε 1,5 καρέ το δευτερόλεπτο. Σε κάποιο άρθρο διάβασα ότι η Pentax με αυτή την μηχανή αντέγραψε την Nikon, αλλά δεν έχουν δίκιο. H Nikon ακολούθησε ασθμαίνοντας την Pentax με μια μηχανή με το ίδια γράμματα και τα ίδια σχεδόν χαρακτηριστικά, την Nikon EM,  3 χρόνια μετά το 1979.