Benoit Courti Φωτογράφος

Benoit Courti

Benoit Courti

Αυτοπορτραίτο του Benoit Courti

Γάλλος φωτογράφος γεννημένος το 1975. Ξεκίνησε την καριέρα του σαν συνθέτης αλλά αφοσιώθηκε  στην φωτογραφία περισσότερο μετά το 2010.  Αρκετές φωτογραφίες του μπορείτε να δείτε εδώ https://benoitcourti.format.com/ , αλλά φυσικά μπορείτε να ακολουθήσετε την σελίδα του στο facebook  https://www.facebook.com/benoitcourtipage/ αλλά αν ψάξετε θα τον βρείτε και στα υπόλοιπα social media.

Benoit Courti

H Αμερικάνικη Φωτογραφική Αργκό

Φωτογραφική Αργκό στην αγγλική γλώσσα

Στις μέρες της παγκοσμιοποίησης και με δεδομένη την διάδοση των κάθε είδους πληροφοριών με τεράστια ταχύτητα χάρη στο ίντερνετ, έχω παρατηρήσει ότι αρκετές εκφράσεις που στο παρελθόν χρησιμοποιούσαν μόνο οι αμερικάνοι φωτογράφοι – η αμερικάνικη φωτογραφική αργκό δηλαδή – πλέον τις χρησιμοποιούν όλο και περισσότεροι φωτογράφοι σε όλο τον κόσμο.

Για αυτό αποφάσισα να σας παραθέσω ορισμένες από αυτές τις εκφράσεις/ λέξεις μαζεμένες ώστε να ξέρετε τι σημαίνουν και να μπορείτε να τις μεταφράσετε σωστά όταν τις συναντήσετε, για να βγάζει νόημα και η φράση μέσα στην οποία μπορεί να υπάρχουν, γιατί αν τις μεταφράσετε κατά λέξη συνήθως δεν έχουν κάποιο νόημα σχετικό με την φωτογραφία.

Glass Όρος που έχει αντικαταστήσει τη λέξη Lens (Φακός). Καλά, κακά, ποιοτικά, γρήγορα γυαλιά.

H Αμερικάνικη Φωτογραφική Αργκό

Fast/Slow: Όροι που αναφέρονται σε ένα φακό. Γρήγορος αν έχει φωτεινό ανοικτότερο διάφραγμα (Π.χ. f1.4), αργός αν έχει κλειστότερο (Π.χ. f5,6).

Chimping Όρος που περιγράφει το κοίταγμα των φωτογραφιών στην οθόνη της φωτογραφικής μηχανής. Μάλλον από τους ήχους ευχαρίστησης που βγάζουν οι φωτογράφοι όταν θαυμάζουν τις φωτογραφίες τους.

Pixel Peeper Η παρατήρηση των φωτογραφιών στον υπολογιστή σε μεγάλη μεγέθυνση που θέλει να εκφράσει ότι η μεγάλη σχολαστικότητα είναι σε βάρος της φωτογραφικής ουσίας.

Golden Hour Η χρυσή ώρα μετά την ανατολή και πριν την δύση του ήλιου. Μπορείτε να βρείτε αυτόν τον όρο και σαν Magic Hour. Μια φορά που έχουν δίκιο οι αμερικάνοι.

Blue Hour Άλλη μια διάσημη φωτογραφική ώρα. Πριν την ανατολή και μετά την δύση. Από τον γαλλικό όρο l’heure bleue.

H Αμερικάνικη Φωτογραφική Αργκό

Spray and Pray Όταν τραβάς πάρα πολλές φωτογραφίες χωρίς να φροντίζεις τις λήψεις σου ιδιαίτερα και ελπίζεις ότι στις τόσες κάποια θα είναι καλή.

Uncle Bob Ο συγγενής με την φωτογραφική μηχανή που υπάρχει σε κάθε γάμο, βάπτιση και κοινωνική εκδήλωση που μπαίνει μπροστά στον φωτογράφο και δεν τον αφήνει να κάνει την δουλειά του.

Prime Ο φακός σταθερής εστιακής απόστασης. Ο σταθερός φακός.

Nifty fifty Ο σταθερός νορμάλ φακός συνήθως ο f1,8 με εξαιρετική σχέση τιμής απόδοσης . 35mm στις crop, 50mm στις full frame.

Bokeh Παρόλο που είναι γιαπωνέζικος όρος για τις εκτός εστίασης περιοχές της φωτογραφίας, οι αμερικάνοι του έδωσαν μια παραπάνω σημασία και τον έκαναν να μας αφορά όλους

Blown Out Όταν καίγονται οι φωτεινές περιοχές της φωτογραφίας. Όταν χάνουμε τις λεπτομέρειες στα “άσπρα”.

Grip and Grin Οι φωτογραφίες και οι φωτογραφίσεις όπου οι άνθρωποι κάνουν χειραψία και χαμογελούν προς την φωτογραφική μηχανή. Φωτογραφίσεις κοινωνικών εκδηλώσεων, απονομές, εγκαίνια κλπ.

Sharp Χαρακτηρισμός φακών και φωτογραφιών. Οι φακοί με μεγάλη ευκρίνεια και οι καλά εστιασμένες με πλούσιες λεπτομέρειες φωτογραφίες.

Soft Το αντίθετο του Sharp. Οι φακοί με όχι τόσο καλή ευκρίνεια και οι φωτογραφίες που είναι ελαφρά εκτός εστίασης.

Noisy Χαρακτηρισμός για φωτογραφία που έχει έντονο ψηφιακό θόρυβο. Μπορεί να χαρακτηρίζει και φωτογραφική μηχανή που δεν τα καταφέρνει πολύ καλά σε υψηλές ρυθμίσεις ευαισθησίας ISO.

Raw Αυτή η σύντομη λέξη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Εμάς μας ενδιαφέρει γιατί είναι τα περίφημα πρωτότυπα ψηφιακά αρχεία εικόνας της φωτογραφικής μηχανής.  Παρόλο που σημαίνει και σεξ χωρίς προφυλακτικό.

Frame Είναι ένας από τους παλιότερους όρους που έχει καθιερωθεί και έχει περάσει και σε άλλες γλώσσες. Το κάδρο. Το πλαίσιο να σημαίνει και πράγματα για το περιεχόμενο, ενώ πλέον σημαίνει και την ίδια την φωτογραφία.

Κουνημένες φωτογραφίες

Κουνημένες φωτογραφίες

Το πιο συνηθισμένο λάθος που βλέπω στις φωτογραφίες των μαθητών μου αλλά και σε αυτές που μου στέλνουν οι φίλοι μου στο facebook για να τους πω την γνώμη μου, είναι ότι οι φωτογραφίες τους είναι κουνημένες.  Έτσι τις λέμε στην κοινή φωτογραφική γλώσσα. Αλλά κουνημένη φωτογραφία σημαίνει για τις συγκεκριμένες συνθήκες της φωτογράφισης, κυρίως την απόσταση της εστίασης και την εστιακή απόσταση του φακού, ότι χρησιμοποιήσαμε πιο χαμηλή ταχύτητα έκθεσης από ότι έπρεπε, πιο χαμηλή ταχύτητα φωτοφράχτη.

κουνημένη φωτογραφία

Κουνημένη φωτογραφία λόγω ακατάλληλης ταχύτητας φωτοφράχτη

Για τις κουνημένες φωτογραφίες, για τις φωτογραφίες που είχαν χαμηλότερη ταχύτητα έκθεσης από αυτή που θα τις έκανε ακούνητες φταίει ότι κουνιέται η φωτογραφική μηχανή την στιγμή της λήψης. Κουνιέται τόσο που αυτό το κούνημα να είναι εμφανές στο φωτογραφικό αποτέλεσμα. Μπορεί στο κούνημα να έχει συμβάλλει ότι ήμασταν βιαστικοί την στιγμή της λήψης, ότι ήμασταν κουρασμένοι, ότι το χέρι μας έτρεμε λίγο παραπάνω. Σημασία έχει ότι για οποιοδήποτε λόγο και να έχει κουνηθεί η μηχανή, δεν καταφέραμε με την ταχύτητα που χρησιμοποιήσαμε να βγει σταθερή η φωτογραφία και κανονικά θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τρίποδο.

σταθερή φωτογραφία

Η προηγούμενη φωτογραφία με την κατάλληλη ταχύτητα φωτοφράχτη

Συστήματα σταθεροποίησης της φωτογραφίας

Οι φωτογραφικές εταιρείες έχουν προσπαθήσει να μας βοηθήσουν με αυτό το συνηθισμένο πρόβλημα και έτσι έχουν φτιάξει συστήματα σταθεροποίησης που τα έχουν ενσωματώσει στους φακούς, αλλά και στις μηχανές. Για παράδειγμα το VR  (Vibration Reduction) στους φακούς της Nikon ή το IS (Image Stabilizer) στους φακούς της Canon. Ενώ άλλη φιλοσοφία έχει ακολουθήσει η Sony που ενσωματώνει ένα σύστημα σταθεροποίησης που το ονομάζει SteadyShot (SS),  στα σώματα των φωτογραφικών  μηχανών, ενώ το αντίστοιχο σύστημα της Pentax ονομάζεται Shake Reduction (SR). Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα συστήματα βοηθάνε τις φωτογραφίες να είναι πιο σταθερές και με μικρότερες ταχύτητες φωτοφράχτη, όμως δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνάμε να χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορες ταχύτητες φωτοφράχτη που να μας δίνουν μια ασφάλεια.

Ταχύτητα ασφαλείας στην φωτογραφία

Ποιές είναι όμως αυτές οι ταχύτητες ασφαλείας; Παλιότερα την εποχή της αναλογικής φωτογραφίας υπήρχε ένας πρακτικός κανόνας για να είναι οι φωτογραφίες μας όσο το δυνατόν πιο σταθερές . Αυτός ο κανόνας ήταν να χρησιμοποιούμε ταχύτητα ίση ή μεγαλύτερη από την εστιακή απόσταση του φακού . Για παράδειγμα χρησιμοποιούσαμε φακό 50mm; ταχύτητες 1/60 και πάνω ήταν αρκετές ώστε να μην είναι οι φωτογραφίες μας κουνημένες. Αν τώρα χρησιμοποιούσαμε ένα ζουμ 70mm-200mm, ταχύτητες από 1/250 και πάνω μας εξασφάλιζαν  τις σταθερές φωτογραφίες. Μπορείτε και στις μέρες της ψηφιακής φωτογραφίας να χρησιμοποιούμε αυτόν τον πρακτικό κανόνα. Απλά πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι στις crop φωτογραφικές μηχανές η εστιακή απόσταση του φακού πολλαπλασιάζεται και ότι τα συστήματα σταθεροποίησης μας επιτρέπουν γενικά πιο αργές ταχύτητες φωτοφράχτη.

Album – Duane Michals – Φωτογραφικό Λεύκωμα

Album: The Portraits of Duane Michals 1958-1988

album

Ένα από τα αγαπημένα μου φωτογραφικά λευκώματα είναι το ALBUM του Duane Michals. Είναι ένα φωτογραφικό λεύκωμα που δεν έχει φέρει κάτι το καινούργιο στην φωτογραφία, ούτε άνοιξε καινούργιους φωτογραφικούς δρόμους.  Αλλά μου αρέσει γιατί είναι το πρώτο σημαντικό λεύκωμα από τον Michals, με εξαιρετική επιμέλεια και παρουσίαση των φωτογραφιών.  Ο Duane Michals για τριάντα χρόνια φωτογραφίζει διάσημους και άσημους  για πολύ γνωστά περιοδικά και για το προσωπικό του αρχείο. Μια επιλογή από αυτά τα πορτραίτα μας παρουσιάζει στο ALBUM που κυκλοφόρησε το 1988.

Ένα από τα αγαπημένα μου φωτογραφικά λευκώματα είναι το ALBUM του  Duane Michals. Είναι ένα φωτογραφικό λεύκωμα που δεν έχει φέρει κάτι το πρωτοποριακό στην φωτογραφία, ούτε άνοιξε καινούργιους φωτογραφικούς δρόμους.  Αλλά μου αρέσει γιατί είναι το πρώτο σημαντικό λεύκωμα από τον Michals, με εξαιρετική επιμέλεια και παρουσίαση των φωτογραφιών.  Ο Duane Michals για τριάντα χρόνια φωτογραφίζει διάσημους ή λιγότερο διάσημους για πολύ γνωστά περιοδικά.

Το διαφορετικό στην περίπτωση του Duane Michals σε σχέση με τους άλλους γνωστούς φωτογράφους πορτραίτου είναι ότι δεν διαθέτει στούντιο και πάντα πηγαίνει στον χώρο του φωτογραφιζόμενου για να τον φωτογραφίσει και αυτό το κάνει από νωρίς την δεκαετία του 60΄.  Αυτό το κάνουν και άλλοι φωτογράφοι βέβαια αλλά όχι τόσο συχνά(για παράδειγμα ο  Henri Cartier-Bresson είναι από τους πρώτους φωτογράφους χωρίς στούντιο που αναλαμβάνει φωτογράφιση πορτραίτων).

ALBUM.

Μπορεί το φωτογραφικό λεύκωμα Album: The Portraits of Duane Michals 1958-1988 να μην είναι ένα ορόσημο στην ιστορία της φωτογραφίας, είναι όμως μια σειρά από πολύ δυνατά πορτραίτα, μια φωτογραφική ματιά με μεγάλη ευαισθησία και μεγάλη συνέπεια. Πράγμα που συνεχίζεται και στα επόμενα projects του Duane Michals που είναι πιο προσωπικά και πολύ πιο ποιητικά και αξίζει να τα αναζητήσετε (Eros and Thanatos, Questions Without Answers, Salute Walt Whitman και το The Adventures of Constantine Cavafy με φωτογραφίες εμπνευσμένες από την ποίηση του μεγάλου Αλεξανδρινού).

ALBUM

Φωτογραφία και Ιστορία

ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ «Φωτογραφία και Ιστορία»

Εκδήλωση λόγου στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017, 19:30

Το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ, διοργανώνει την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017, στις 19:30, εκδήλωση λόγου με τίτλο «Φωτογραφία και Ιστορία».

Στην εκδήλωση θα τεθούν προς συζήτηση θέματα που αφορούν την πολυεπίπεδη σχέση της φωτογραφικής εικόνας με την Ιστορία. Ξεδιπλώνοντας τη σχέση της με την Ιστορία και την Ιστορία της Τέχνης, θα εξεταστεί ακόμη η χρήση φωτογραφιών, όπως αυτές της έκθεσης «Πορτραίτα Ιστορίας», ως διδακτικό υλικό στην υποχρεωτική εκπαίδευση, καθώς και η ανάδειξη της φωτογραφίας από μέσο εικονογράφησης της Ιστορίας σε ιστοριογραφικό μέσο. Ακόμη θα συζητηθεί η σημασία των νέων τεχνολογιών στη διαμόρφωση του ιστορικού γίγνεσθαι, και η λεπτή ισορροπία στην περίπτωση της φωτογραφίας ανάμεσα στην αισθητική και στην πληροφορία.

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν:

• Η ιστορικός τέχνης Θάλεια Στεφανίδου

• Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής και Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης

στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής -ΑΠΘ, Ελένη Χοντολίδου

• Ο διευθυντής του ΜΦΘ Ηρακλής Παπαϊωάννου.

Τη συζήτηση θα συντονίσει η υπεύθυνη Γραφείου Τύπου του ΜΦΘ Μαρία Ζαμπέτη.

Info

Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

(Αποθήκη Α΄, 1ος όροφος, Λιμάνι Θεσσαλονίκης, τηλ.: 2310 566716)

Τετάρτη 7 Ιουνίου, 19:30

Είσοδος ελεύθερη

 

Χειροκίνητη εστίαση-Manual Focus (MF)

Χειροκίνητη εστίαση, την χρειαζόμαστε;

Εκτός από τα διάφορα προγράμματα και δυνατότητες που δίνουν οι σύγχρονες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές όσο αφορά την αυτόματη εστίαση (Autofocus), όλες μας δίνουν την δυνατότητα να εστιάσουμε και χειροκίνητα. Στην χειροκίνητη εστίαση είτε τη ρυθμίσουμε από τον φακό, είτε από το σώμα της φωτογραφικής μας μηχανής, αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να περιστρέψουμε το δαχτυλίδι της εστίασης στον φακό μέχρι το επιθυμητό επίπεδο που θέλουμε να είναι εστιασμένο στην φωτογραφία μας.

Χειροκίνητη εστίαση

Μπορούμε να επιλέξουμε τον τρόπο εστίασης στον φακό ή στο σώμα της μηχανής

Που θα μας χρειαστεί όμως η χειροκίνητη εστίαση; Πρώτα από όλα θα μας χρειαστεί στις περιπτώσεις που η φωτογραφική μας μηχανή δεν μπορεί καθόλου να εστιάσει ή στις περιπτώσεις που δυσκολεύεται και καθυστερεί. Εκεί δεν το συζητάμε, η πρώτη επιλογή μας είναι να γυρίσουμε τις ρυθμίσεις στην χειροκίνητη εστίαση και να εστιάσουμε εμείς με τα χεράκια μας και τα ματάκια  μας. Η χειροκίνητη εστίαση πιστέψτε με δεν είναι εύκολη. Αλλά με λίγη εξάσκηση θα τα καταφέρετε πολύ καλά. Την εξάσκηση την θεωρώ απαραίτητη ειδικά για τους νεότερους φωτογράφους που πιθανότατα δεν έχουν πιάσει ποτέ στα χέρια τους μια φωτογραφική μηχανή που εστίαζε μόνο  χειροκίνητα.

Χειροκίνητη εστίαση

Μπορούμε να επιλέξουμε τον τρόπο εστίασης από το μενού της μηχανής

Οι φωτογραφικές περιπτώσεις και τα φωτογραφικά θέματα που πιθανά θα χρειαστούν την χειροκίνητη εστίαση είναι αρκετά. Σας παραθέτω μερικά από αυτά για να είστε υποψιασμένοι αν η μηχανή σας δυσκολεύεται να εστιάσει.

Χαμηλός φωτισμός. Γενικά σε χαμηλές φωτιστικές συνθήκες η μηχανή σας είναι πιθανό να δυσκολευτεί να εστιάσει. Τότε είναι η στιγμή να χρησιμοποιήσετε την χειροκίνητη εστίαση.

Ομοιόμορφες επιφάνειες. Όταν φωτογραφίζετε μεγάλες ομοιόμορφες επιφάνειες που δεν έχουν ιδιαίτερα έντονα στοιχεία με ικανή αντίθεση ώστε η φωτογραφική μηχανή να εστιάσει άμεσα και με άνεση, τότε είναι η στιγμή να δοκιμάσετε την χειροκίνητη εστίαση.

Αντανακλάσεις μέσα από τζάμια ή καθρέπτες. Ειδικού τύπου φωτογράφιση που χρειάζεται και ειδικού τύπου εστίαση. Αν η μηχανή δεν εστιάζει εκεί που θέλετε ή δεν εστιάζει καθόλου είναι η στιγμή της χειροκίνητης εστίασης.

Μακροφωτογραφία. Όσο πιο κοντά εστιάζουμε στα αντικείμενα τόσο πιο δύσκολο είναι να εστιάσουμε ακριβώς στο σημείο που θέλουμε. Αν παρόλες τις προσπάθειες  δεν μπορείτε να εστιάσετε αυτόματα εκεί που θέλετε σε κοντινές αποστάσεις,  πρέπει να δοκιμάστε χειροκίνητα.

Πορτραίτα. Τα πορτραίτα είναι το είδος της φωτογραφίας που θα χρειαστούμε πιο συχνά μικρό βάθος πεδίου και με μεγάλη αυστηρότητα θα επιλέξουμε το σημείο που θα εστιάσουμε.  Αν η αυτόματη εστίαση αδυνατεί να μας βοηθήσει, θα το κάνει σίγουρα η χειροκίνητη εστίαση.

Κινούμενα θέματα. Όταν τα φωτογραφικά μας θέματα κινούνται, είναι προτιμότερο να τα περιμένουμε σε ένα σημείο που έχουμε εστιάσει χειροκίνητα εκ των προτέρων παρά να προσπαθούμε να τα εστιάσουμε ενώ κινούνται. Σ ε κάθε περίπτωση κάνουμε αυτό που θα μας δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Noell S. Oszvald Φωτογράφος

Noell  Oszvald

noell oszvald

Μια αυτοδίδακτη υπερταλαντούχα φωτογράφος από την Βουδαπέστη της Ουγγαρίας με την παράδοση στους σπουδαίους φωτογράφους.  Το 2012 μόλις στα 22 έγινε γνωστή από το portfolio της στο flickr https://www.flickr.com/photos/noellosvald/ .  Συνεχίζει με τον ίδιο εξαιρετικό τρόπο. Δεν έχω βρει website αλλά μπορείτε να την ακολουθήσετε στο Facebook https://www.facebook.com/noellosvald/

noell oszvald

Η εφήμερη τέχνη του δρόμου

Η εφήμερη street art

Όσοι είστε φίλοι μου στο Facebook θα έχετε καταλάβει ήδη από τις συχνές αναρτήσεις με φωτογραφίες από γκράφιτι και γενικά από την λεγόμενη τέχνη του δρόμου (street art) ότι μου αρέσουν αυτού του είδους οι δημιουργίες. Θεωρώ την τέχνη του δρόμου πολύ υψηλή μορφή τέχνης για πολλούς λόγους και θα αναφερθώ Σε αυτούς τους λόγους σε επόμενες αναρτήσεις μου. Σήμερα θέλω να αναφερθώ σε έναν από τους λόγους για τους οποίους με συγκινεί η τέχνη του δρόμου και που είναι ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της . Το ότι είναι εφήμερη!

Η τέχνη στο δρόμο μπορεί να χρειαστεί πολύ κόπο από την πλευρά του καλλιτέχνη. Μπορεί να γίνει σε επικίνδυνες συνθήκες καθώς τις περισσότερες φορές γίνεται παράνομα. Παρόλη την δυσκολία που μπορεί να έχει η δημιουργία αυτή, τον κόπο, τον χρόνο, αλλά και το κόστος  που μπορεί να χρειαστεί ένα έργο τέχνης στο δρόμο, αυτό εκ των πραγμάτων είναι εφήμερο καθώς την επόμενη αμέσως στιγμή μπορεί για οποιοδήποτε λόγο να καταστραφεί.

Η εφήμερη τέχνη του δρόμου

Αυτό το έχω δει πολλές να συμβαίνει. Για διάφορους λόγους. Ο πιο συνηθισμένος είναι η τέχνη του δρόμου κάποιους να ενοχλεί και να βάφουν την επιφάνεια που υπάρχει το έργο τέχνης με ένα ομοιόμορφο χρώμα ή με ένα άλλο έργο τέχνης που διεκδικεί και εκείνο τον χώρο του. Άλλες φορές επειδή συχνά τα έργα τέχνης στο δρόμο γίνονται σε παλιά κτίρια, αυτά ανακαινίζονται ή γκρεμίζονται από τους ιδιοκτήτες ή ακόμη καταρρέουν λόγω έλλειψης συντήρησης με αποτέλεσμα να καταστρέφονται και τα έργα τέχνης που φιλοξενούν.

Η εφήμερη τέχνη του δρόμου

Αφορμή για την σημερινή ανάρτηση είναι ένα έργο τέχνης που είχα δει πριν μερικές μέρες σε ένα κτίριο στου Ψυρρή . Χθες που ξαναπέρασα από εκεί είδα ότι έχει καταστραφεί. Κάποιος γκρέμισε τον τοίχο που το φιλοξενούσε  και στην θέση του υπάρχει μια λαμαρίνα.  Αυτή την  καταστροφή την έχω δει να συμβαίνει πολλές φορές και είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους θαυμάζω τόσο πολύ την τέχνη του δρόμου και τους καλλιτέχνες της.  Για αυτό πιστεύω ότι η φωτογραφία μπορεί να παίξει ένα σπουδαίο ρόλο διασώζοντας αυτά τα εφήμερα έργα τέχνης.

« Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα» 26 Μαίου 2017

« Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα» από την επιμελήτρια του φωτογραφικού αρχείου του μουσείου Μπενάκη Κα Γεωργία Ιμσιρίδου.

ΜΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ στην ΠΑΤΡΑ
5 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2017
Για έκτη συνεχόμενη χρονιά η Φωτογραφική Λέσχη Πάτρας «Ηδύφως» και η Δημοτική Βιβλιοθήκη – Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων διοργανώνουν το φεστιβάλ «Μέρες Φωτογραφίας» που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα από 5 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2017.

Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα

Στις 26 Μαϊου 2017 στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών (Κορίνθου 110)  στις 19:00 θα γίνει παρουσίαση με θέμα « Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα» από την επιμελήτρια του φωτογραφικού αρχείου του μουσείου Μπενάκη Κα Γεωργία Ιμσιρίδου.

Η είσοδος για το κοινό είναι δωρεάν.

Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα

Σύντομο βιογραφικό της επιμελήτριας Κας Γεωργίας Ιμσιρίδου

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Σπούδασε φωτογραφία στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Από το 1996 εργάζεται στα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη. Ασχολείται με την ταξινόμηση, καταγραφή και ψηφιοποίηση φωτογραφικών αρχείων και συλλογών, κυρίως όμως με την επιμέλεια και το συντονισμό φωτογραφικών εκθέσεων και σχετικών εκδόσεων του Ιδρύματος. Οι εκθέσεις που έχει επιμεληθεί έχουν παρουσιαστεί στην Αθήνα, σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και στο εξωτερικό, ενώ κείμενά της έχουν δημοσιευθεί σε φωτογραφικά λευκώματα, καθώς και στον ημερήσιο Τύπο. Έχει δώσει πλήθος διαλέξεων παρουσιάζοντας το έργο ελλήνων φωτογράφων και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις, σε ημερίδες και επιστημονικά συνέδρια.

Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα

Σύντομο βιογραφικό του φωτογράφου Κώστα Μπαλάφα

Ο Κώστας Μπαλάφας γεννήθηκε το 1917 στο ορεινό χωριό Χώσεψη (Κυψέλη σήμερα) της Ηπείρου, από γονείς αγρότες. Μυήθηκε στη φωτογραφική τέχνη, την οποία αγάπησε και υπηρέτησε για εξήντα και πλέον χρόνια, στα Γιάννενα, λίγο πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα. Από το 1941 έως το 1944 φωτογράφησε τον ένοπλο αντάρτικο αγώνα του ηπειρώτικου λαού κατά των κατακτητών. Μετά το τέλος του πολέμου εργάστηκε στη Δ.Ε.Η. στο Τμήμα Αναπαραγωγής Σχεδίων, από όπου και συνταξιοδοτήθηκε. Για πολλά χρόνια διατέλεσε ενεργό μέλος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας. Από το 1952 ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, φωτογραφίζοντας και κινηματογραφώντας τη ζωή και τα έθιμα των ανθρώπων της επαρχίας. Τα τελευταία τριάντα χρόνια, οι φωτογραφίες του έχουν παρουσιαστεί σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχουν δημοσιευτεί σε καταλόγους εκθέσεων καθώς και σε προσωπικές εκδόσεις.

Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα

Ο Κώστας Μπαλάφας ανήκει στους ανθρωπιστές φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου που καθόρισαν την πορεία της ελληνικής φωτογραφίας. Στο έργο του, μαρτυρία μοναδικής σηµασίας για την ιστορία και την κοινωνία της χώρας, πρωταγωνιστεί ο άνθρωπος στον καθημερινό του αγώνα για επιβίωση. Ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών της γενέτειράς του Ηπείρου, καθώς και οι αγέρωχες ηπειρώτισσες μάνες, ταγμένες να διατηρήσουν κάτω από αντίξοες συνθήκες τη συνέχεια της ζωής. Μέσα από τα έργα της έκθεσης που καλύπτουν τη μεταπολεμική περίοδο, ο φωτογράφος περιδιαβαίνει και καταγράφει, µε το θαυµασµό ενός παιδιού και το αισθητήριο ενός καλλιτέχνη, το σφυγµό του ελληνικού χώρου, από τις αλυκές του Ιονίου ως τα λιγνιτωρυχεία του Αλιβερίου και από τα χειµαδιά της Ηπείρου ως τα σιδηρουργεία της Αθήνας.

Οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στη Σκόπελο το καλοκαίρι του 1995, στο πλαίσιο της έκθεσης «Παρουσίες / Αναδρομική έκθεση / Μελετζής / Μπαλάφας / Τλούπας» που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Δήμο Σκοπέλου. Την επιλογή τους  πραγματοποίησε ο ίδιος ο δημιουργός σε συνεργασία με τον φωτογράφο και καθηγητή φωτογραφίας Νίκο Παναγιωτόπουλο. Ο τίτλος «Φωτογραφικές μνήμες από τη σύγχρονη Ελλάδα» δόθηκε το 2003, με αφορμή την παρουσίαση της παρούσας έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη και την έκδοση ομότιτλου λευκώματος με προλογικό σημείωμα του Διευθυντή του Ιδρύματος Άγγελου Δεληβορριά και κείμενο του επιμελητή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ηρακλή Παπαϊωάννου.

Οι υπόλοιπες εκδηλώσεις του φεστιβάλ είναι:
Κυριακή 28 Μαΐου 2017, Αίθριο Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου στις 20:00.
Τελετή λήξης Φεστιβάλ, Απονομές και έκθεση φωτογραφιών του Φωτομαραθώνιου Πάτρας 2017.