Open call σε πρωτοεμφανιζόμενους φωτογράφους

Open call από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (ΜΦΘ) απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε πρωτοεμφανιζόμενους Έλληνες φωτογράφους για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο του εκθεσιακού προγράμματος της PhotoΒiennale 2018 / 23ης Διεθνούς Φωτογραφικής Συνάντησης που θα εγκαινιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2018. Η PhotoΒiennale, που συμπληρώνει φέτος τριάντα χρόνια παρουσίας και είναι ένα από τα παλιότερα φωτογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης, αποτελεί σημαντικό βήμα παρουσίασης της σύγχρονης και ιστορικής ελληνικής φωτογραφικής δημιουργίας και ένα ζωτικό σταυροδρόμι ζύμωσής της με την αντίστοιχη διεθνή σκηνή.

Προϋποθέσεις υποβολής προτάσεων:

  • Οι φωτογράφοι δεν θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει έως τώρα καμία ατομική έκθεση ή έκδοση του έργου τους, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό
  • Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει δέκα (10) φωτογραφίες από μια εργασία, που θα αποτελούν συγκεκριμένη θεματική ενότητα, μαζί με μια σύντομη περιγραφή της σειράς (έως 200 λέξεις) και ένα σύντομο βιογραφικό (έως 200 λέξεις)

Τεχνικές προδιαγραφές των υποβαλλόμενων ψηφιακών αρχείων:

  • τύπος αρχείων: jpg (image quality 12)
  • διαστάσεις: 1.500 pixel η μεγάλη πλευρά
  • όνομα αρχείων: κάθε ψηφιακό αρχείο πρέπει να φέρει ως τίτλο το επώνυμο του φωτογράφου με λατινικούς χαρακτήρες και τον αύξοντα αριθμό της εικόνας, όπως στο παρακάτω παράδειγμα: yourlastname_01.jpg, yourlastname_02.jpg κ.ο.κ.

Οι προτάσεις θα αξιολογηθούν από τριμελή επιτροπή, η οποία αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:

  • Γιώργος Δεπόλλας, φωτογράφος
  • Στράτος Καλαφάτης, φωτογράφος
  • Θοδωρής Μάρκογλου, ιστορικός τέχνης/επιμελητής ΜΦΘ

Οι δυο προτάσεις που θα επιλεγούν από την επιτροπή θα παρουσιαστούν σε ατομικές εκθέσεις στη PhotoΒiennale 2018 σε χώρους που θα υποδείξει το ΜΦΘ. Τα μέλη της επιτροπής και φωτογράφοι Γιώργος Δεπόλλας και Στράτος Καλαφάτης θα συνεργαστούν ο καθένας με έναν από τους δυο επιλεγμένους φωτογράφους, μέσα από έναν συμβουλευτικό διάλογο στην επιλογή των έργων και στον τρόπο παρουσίασης, έτσι ώστε η πρώτη αυτή ατομική τους έκθεση να είναι κατά το δυνατόν αρτιότερη, έπειτα από μια βραχεία μαθητεία με καταξιωμένους δημιουργούς.

Η δήλωση συμμετοχής και το φωτογραφικό υλικό θα πρέπει να έχουν αποσταλεί στη διεύθυνση photobiennale18@gmail.com έως 15/5/2018 και ώρα 23:30. Σχετικές ερωτήσεις μπορούν να διατυπώνονται μόνο γραπτώς αποκλειστικά στην παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση (δεν θα γίνονται δεκτές ερωτήσεις τηλεφωνικά). Το ΜΦΘ θα αναλάβει την οργάνωση των δυο αυτών εκθέσεων, σε μια προσπάθεια να δοθεί βήμα σε αξιόλογες φωτογραφικές εργασίες πρωτοεμφανιζόμενων δημιουργών. Με την υποβολή της συμμετοχής τους οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες βεβαιώνουν ότι έχουν λάβει γνώση και αποδέχονται πλήρως τους όρους της συμμετοχής τους στην ανοιχτή πρόσκληση, όπως αυτοί αναγράφονται παραπάνω.

Thessaloniki Museum of Photography
Location: Warehouse A', Port of Thessaloniki
3, Navarchou Votsi str., 54624, Thessaloniki

Postal address:
c/o Thessaloniki Central Post Office
38, Vas. Irakliou str.
54101 Thessaloniki, Greece 
tel. +30 2310 566716 / fax +30 2310 566717 

Βασικά Μαθήματα Φωτογραφίας για όλους – Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Η Φωτογραφική μου μηχανή – Οι Φωτογραφικοί φακοί

Τα 2 πρώτα από τα Βασικά Μαθήματα Φωτογραφίας για Όλους επαναλαμβάνονται την Παρασκευή 27 Απριλίου του 2018 στην γνώριμη έδρα του fotoart στο Περιστέρι Αλκίμου 148.

6-8 το απόγευμα Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΟΥ ΜΗΧΑΝΗ

Μάθε και κάνε τις βασικές ρυθμίσεις της φωτογραφικής σου μηχανής και τις σωστές επιλογές στο μενού. Κόστος 20 ευρώ.

8-10 το απόγευμα ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΦΑΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΦΙΛΤΡΑ

Μάθε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τους εναλλακτικούς φωτογραφικούς φακούς και τα φωτογραφικά φίλτρα. Κόστος 20 ευρώ.

Canon EOS 1300D

Περισσότερες πληροφορίες

https://www.facebook.com/dimitrios.asithianakis

Βασικά Μαθήματα Φωτογραφίας για όλους

O Πικάσο δημιουργεί με την τεχνική light painting

Ο Πάμπλο Πικάσο και το light painting

O Gjon Mili (1904–1984) ήταν ένας πολύ γνωστός φωτογράφος του LIFE. Αλβανικής καταγωγής σπούδασε μηχανικός στην Ρουμανία και μετανάστευσε στην Αμερική όπου έγινε αυτοδίδακτος φωτογράφος.

O Gjon Mili υπήρξε πρωτοπόρος στην χρήση στροβοσκοπικού φωτισμού και ηλεκτρονικών φλας σε συνεργασία με τον καθηγητή του MΙΤ Harold Eugene “Doc” Edgerton (1903–1990), που ήταν γνωστός και ως Papa Flash.

Σε μια επίσκεψη του στον  Πάμπλο Πικάσο για ένα αφιέρωμα του περιοδικού του έδειξε κάποιους από τους πειραματισμούς του και τον ενέπνευσε να κάνουν μαζί τις πολύ γνωστές φωτογραφίες του Πικάσο να δημιουργεί με την τεχνική Light Painting. Οι φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν στο LIFE στις 30 Ιανουαρίου του 1950.

Δως μου μια Φωτογραφία

Δως μου μια φωτογραφία

Δώσ’ μου μια φωτογραφία για παρηγοριά,
άπονη καρδιά,
τώρα που θα χωριστούμε και θα πας μακριά,
δώσ’ μου μια φωτογραφία να `χω συντροφιά.

Θα την έχω νύχτα μέρα, φίλο μου πιστό,
θα της λέω τους καημούς μου και θα σε ζητώ
και θα σε ζητώ.

Δώσ’ μου μια φωτογραφία για παρηγοριά,
άπονη καρδιά,
τώρα που θα χωριστούμε και θα πας μακριά,
δώσ’ μου μια φωτογραφία να `χω συντροφιά.

Κι όταν θα κυλάει το δάκρυ στ’ άψυχο χαρτί,
από σένα, θα με νιώθει πιο πολύ αυτή,
πιο πολύ αυτή.

Δώσ’ μου μια φωτογραφία για παρηγοριά,
άπονη καρδιά,
τώρα που θα χωριστούμε και θα πας μακριά,
δώσ’ μου μια φωτογραφία να `χω συντροφιά.

Εξαιρετικό λαικό τραγούδι σε στίχους του Κώστα Βίρβου και μουσική του
Σπύρου Ζαγοραίου που το τραγούδησε σε πρώτη εκτέλεση με φωνητικά της Ζωής Ζαγοραίου

 

Σεμινάριο Ταξιδιωτικής Φωτογραφίας μέσω Ίντερνετ

Σεμινάριο Ταξιδιωτικής Φωτογραφίας μέσω Ίντερνετ με τον Δημήτρη Ασιθιανάκη

Δίμηνο Σεμινάριο Φωτογραφίας μέσω Ίντερνετ “Ο Τόπος μου”. Οκτώ μαθήματα με έναρξη την Τρίτη 8 Μαίου 6-10 το απόγευμα. Κόστος 180 ευρώ σε 2 δόσεις των 90 ευρώ.

Το σεμινάριο ταξιδιωτικής φωτογραφίας “Ο Τόπος μου” αφορά τις ιδιαίτερες ανάγκες της ταξιδιωτικές φωτογραφίας και απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν βασικές φωτογραφικές γνώσεις, γνώσεις ψηφιακής επεξεργασίας και φυσικά να διαθέτουν μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή mirrorless ή dslr.

Σεμινάριο Ταξιδιωτικής Φωτογραφίας μέσω Ίντερνετ

Στα μαθήματα θα αναλυθούν όλα τα ζητήματα της ταξιδιωτικής φωτογραφίας με πρώτη ύλη φωτογραφίες από τον τόπο των συμμετεχόντων (όχι μόνο) στο σεμινάριο μέσα από 7 ασκήσεις που θα βοηθήσουν μαζί με τα θεωρητικά μαθήματα για ένα ολοκληρωμένο κύκλο 8 μαθημάτων για την ταξιδιωτική φωτογραφία.

Στην ύλη των μαθημάτων περιλαμβάνονται θέματα από την ιστορία και εξέλιξη της ταξιδιωτικής φωτογραφίας, το έργο σπουδαίων φωτογράφων και όλα όσα περιλαμβάνονται στην ταξιδιωτική φωτογραφία.

 

Sweet Spot στη Φωτογραφία

Sweet Spot στους φωτογραφικούς φακούς

Sweet Spot είναι ένας όρος που προέκυψε τα τελευταία χρόνια και σημαίνει το μεσαίο καλύτερο διάφραγμα του φακού όσο αφορά την ευκρίνεια. Η συνηθέστερη συμβουλή που θα συναντήσετε είναι ότι πρέπει να αναζητήσετε το Sweet Spot του φακού στην μεσαία περιοχή των διαφραγμάτων 2 με 3 στοπ από το πιο ανοιχτό διάφραγμα του κάθε φακού σας. Δεν θα συμφωνήσω. Πρώτα από όλα τώρα με το ίντερνετ είναι διαθέσιμες online αξιόπιστες μετρήσεις όπου μπορούμε να βρούμε ακριβώς σε ποια διαφράγματα η απόδοση του φακού μας είναι καλύτερη και όχι μόνο για την οξύτητα/ευκρίνεια αλλά και για τις παραμορφώσεις και τα χρωματικά σφάλματα.

Sweet Spot στην φωτογραφία

Από την άλλη πιστεύω ότι πέφτει πιο συχνά μέσα (από ότι έχω δει και στα περισσότερα τεστ) η παλιά συμβουλή που έλεγε: Ποιό είναι το κλειστότερο διάφραγμα του φακού σας; Ανοίξτε 3 στοπ και έχετε το καλύτερο διάφραγμα του φακού. Το Sweet Spot δεν είναι παρά ένας μπακαλίστικός όρος που περιγράφει την κοινή εμπειρία ότι στα μεσαία διαφράγματα οι φακοί αποδίδουν καλύτερα.

Για το σφάλμα της περίθλασης που είναι κυρίως υπεύθυνο για το ότι τα μεσαία διαφράγματα στους φακούς είναι καλύτερα, μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο  Περίθλαση – Σφάλματα των Φωτογραφικών φακών

Adam Ferguson Φωτογράφος

Adam Ferguson

Adam Ferguson

O Adam Ferguson

O Adam Ferguson γεννήθηκε το 1978 στην Αυστραλία. Σπούδασε φωτογραφία στο Queensland College of Art στο Griffith University. Πλέον η έδρα του είναι η Νέα Υόρκη, αλλά έχει ταξιδέψει σε διάφορες χώρες για να καλύψει από πολεμικά γεγονότα μέχρι τα προσωπικά του project. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί στα μεγαλύτερα έντυπα ανάμεσα τους τα New York Magazine, TIME Magazine, The New York Times Magazine, The New York Times, The New Yorker, Wired, National Geographic, Vanity Fair, Monocle, Rolling Stone, ESPN, The Financial Times Magazine, Stern και άλλα ενώ το πραγματικά σπουδαίο φωτογραφικό του έργο έχει αναγνωριστεί και έχει κερδίσει σημαντικά διεθνή βραβεία. Περισσότερα μπορείτε να δείτε και στο προσωπικό του website http://www.adamfergusonphoto.com/

Adam Ferguson

Φωτογραφία του Adam Ferguson από την σειρά Suicide Girls 

Ρύθμιση της ισορροπίας λευκού (White Balance) στο Camera Raw

Ρύθμιση της ισορροπίας λευκού (White Balance) στο Adobe Photoshop Camera Raw

Η ρύθμιση της ισορροπίας λευκού (WB) μετά την λήψη της φωτογραφίας στα προγράμματα ψηφιακής επεξεργασίας της Adobe, Adobe Photoshop Camera Raw και Lightroom είναι μια δυνατότητα που μας δίνει η ψηφιακή τεχνολογία και μας λύνει τα χέρια σε περίπτωση που έχουμε κάνει λάθος με τις ρυθμίσεις του WB στην φωτογραφική μηχανή ή έχει κάνει λάθος το AUTO WB της φωτογραφικής μηχανής. Η ρύθμιση της ισορροπίας λευκού (WB) στο Camera Raw μπορεί να γίνει σε αρχεία .RAW αλλά και σε αρχεία .JPEG. Όμως στα αρχεία .RAW η διόρθωση είναι ευκολότερη και αποτελεσματικότερη.

Ρύθμιση της  ισορροπίας λευκού (White Balance) στο Adobe Photoshop Camera Raw

Το πρώτο σπουδαίο εργαλείο που διαθέτει το Camera Raw για την διόρθωση της ισορροπίας λευκού είναι το White Balance Tool που είναι ένα σταγονόμετρο (τρίτο εργαλείο επάνω αριστερά στην οθόνη) με το οποίο επιλέγουμε μια λευκή ή μια ανοιχτή γκρι περιοχή της εικόνας και βάση αυτής καθορίζεται αν κάνουμε κλικ η ισορροπία λευκού σε ολόκληρη την εικόνα.

Ρύθμιση της  ισορροπίας λευκού (White Balance) στο Adobe Photoshop Camera Raw

Αν αυτός ο τρόπος δεν μας δώσει το αποτέλεσμα που θέλουμε τότε έχουμε και την δυνατότητα περισσότερων ρυθμίσεων. Πρώτα από όλα πάλι έχουμε την δυνατότητα μιας αυτόματης διόρθωσης που μπορεί να μας κάνει το πρόγραμμα αλλά και προεπιλεγμένες ρυθμίσεις ακριβώς όπως και στην φωτογραφική μας μηχανή που έχουν να κάνουν με τον τεχνητό φωτισμό, τον φωτισμό φθορισμού, το φως ημέρας, το φως με συννεφιά, το φως στην σκιά και το φως από ηλεκτρονικό φλας. Αν και αυτές οι προεπιλογές δεν μας ικανοποιήσουν τότε έχουν την δυνατότητα ρύθμισης σε Kelvin σε μια κλίμακα από 2000 και ως 50000 Kelvin.

Ρύθμιση της  ισορροπίας λευκού (White Balance) στο Adobe Photoshop Camera Raw

Αφού ολοκληρώσουμε την ρύθμιση της ισορροπίας λευκού στην φωτογραφία μας, έχουμε ακόμη ένα εργαλείο που ονομάζεται Tint που μπορεί να κάνει την φωτογραφία μας πιο ψυχρή προσθέτοντας πράσινο ή πιο θερμή προσθέτοντας ματζέντα. Με όλα αυτά τα εργαλεία που έχουμε στην διάθεση μας στο Adobe Photoshop Camera Raw η ρύθμιση της ισορροπίας λευκού γίνεται με ακρίβεια ανεξάρτητα από του που είχε γίνει στην αρχική λήψη και είναι μια από τις σημαντικότερες δυνατότητες των προγραμμάτων ψηφιακής επεξεργασίας.

[selfimages] – Έκθεση Φωτογραφίας

Έκθεση φωτογραφικών αυτοπορτραίτων στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Μια μελέτη των διαφορετικών τρόπων με τους οποίους σύγχρονοι Έλληνες φωτογράφοι πραγματεύονται το αυτοπορτραίτο συνιστά η έκθεση selfimages, που εγκαινιάζεται την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 19:30, στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.

Στην έκθεση, που επιμελείται η Νατάσσα Μαρκίδου, παρουσιάζονται περισσότερα από 130 έργα 33 Ελλήνων δημιουργών, που διαρθρώνονται σε πέντε ενότητες: Αυτοβιογραφία, Ταυτότητα, Ρευστότητα, Οικείο και Δημόσιο, Αρχέγονη Μνήμη. Στις ενότητες αυτές, οι ιστορικές καταβολές του αυτοπορτραίτου ανακυκλώνονται δημιουργικά στις περιοχές διαπραγμάτευσης του δημιουργού με την εικόνα του. Όπως επισημαίνει η επιμελήτρια για τις ενότητες: «Αυτοβιογραφία. Η αμφισβήτηση στερεότυπων ρόλων και η ανάγκη ενός διαλόγου για τον μηχανισμό του υποσυνείδητου στην ανθρώπινη συμπεριφορά, έδωσε το έναυσμα σε μια σειρά φωτογράφων να διαπραγματευθούν με το σύνθετο ζήτημα της αυτοβιογραφίας μέσω της φωτογραφίας, η οποία αναλαμβάνει τον ρόλο ενός διεισδυτικού καθρέφτη.

Ταυτότητα. Οι φωτογράφοι αντιμετωπίζουν την οντότητά τους ως μοντέλο που διεισδύει σε αναπαραστάσεις για να τις κατανοήσει ή να τις παρωδήσει, μεταμφιέζονται σε στερεότυπο καλλιτέχνη, σε κούκλα ή υποδύονται ρόλους υβριδικής περσόνας. Τα έργα συνδέονται άμεσα με τις κριτικές πρακτικές που συναντούμε στο πλαίσιο του προγράμματος του μεταμοντερνισμού.
Ρευστότητα. Ο εαυτός αναπαρίσταται σε διαφορετικούς βαθμούς μεταμόρφωσης, αναλαμβάνοντας έναν ρόλο χωρίς διακριτές προσωπικές αναφορές, ενώ το σώμα αντιμετωπίζεται συχνά ως πρώτη ύλη και εντοπίζεται σε μια περιοχή μετάβασης από μια συνθήκη σε μια άλλη ή συγκερασμού καταστάσεων, όπως Πραγματικό – Φαντασματικό, Έμψυχο – Άψυχο, Συνοχή – Αποσπασματικότητα, Παιδικότητα – Ενηλικίωση, Στατικότητα – Αιώρηση.
Οικείο και Δημόσιο. Οι φωτογράφοι βρίσκονται σε μια διαδικασία ανάγνωσης του εσωτερικού χώρου ως περιβάλλον, όπου ενίοτε συντελείται ένα ιδιότυπο τελετουργικό επικοινωνίας με το παρελθόν, το οποίο επικυρώνεται μέσω της φωτογραφίας, ενώ ο δημόσιος
χώρος, αποτελεί επίσης πεδίο εξερεύνησης και αναπόλησης, που επιδρά στο άτομο μέσω της συλλογικής μνήμης και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Αρχέγονη Μνήμη. Ο εαυτός ωθείται προς τη φύση μέσω μιας προϋπάρχουσας γνώσης, που την αναγνωρίζει ως τόπο καταγωγής και κατάληξης της ύπαρξής του. Μια σειρά δράσεων και αυτοσχέδιων τελετουργικών, καταδεικνύει πως οι φωτογράφοι, αποζητούν στο φυσικό περιβάλλον την ταυτότητα και την ψυχική τους ανάταση».
Οι φωτογράφοι που παίρνουν μέρος στην έκθεση selfimages είναι οι: Anton / Δημοσθένης Αγραφιώτης / Περικλής Αλκίδης / Γιώργος Αναστασάκης / Κωστής Αντωνιάδης / Πάνος Βαρδόπουλος / Αναστασία Βλαχάκη / Θωμάς Γερασόπουλος / Άρις Γεωργίου / Γιώργος Δεπόλλας / Αγγελική Δουβέρη / Νικολέττα Ζήση / Μιχάλης Καλαϊτζάκης / Λίζη Καλλιγά / Χριστίνα Κάλμπαρη / Τάνια Καμίδου / Νατάσσα Καντεμίρη / Πάνος Κοκκινιάς / Γιάννης Κουκουράκης / Λεωνίδας Κουργιαντάκης / Νίκος Κωνσταντινίδης / Βασίλειος Κωνσταντίνου / Ελένη Μαλιγκούρα / Γεωργία Ματσαμάκη / Στέλλα Μουζή / Αχιλλέας Νάσιος / Στέφανος Πάσχος / Αλεξία Πρασσά / Μανώλης Σκούφιας / Κατερίνα Τσακίρη / Δημήτρης Τσουμπλέκας / Αθηνά Χρόνη / Κωνσταντίνος Φούκης.
Τα έργα της έκθεσης έρχονται σε διάλογο με την εποχή του μαζικού φαινομένου της selfie, της φωτογραφικής αυτοαναπαράστασης που κατακλύζει τα κοινωνικά δίκτυα. Στο πλαίσιο αυτού του διαλόγου, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης διενήργησε διαγωνισμό selfie μέσω της επίσημης σελίδας του στο Facebook, όπου οι χρήστες είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ανεβάζοντας τη δική τους selfie στην ειδική εφαρμογή, καλώντας στη συνέχεια τους διαδικτυακούς τους φίλους να ψηφίσουν. Μετά από τρεις εβδομάδες, περίπου 700 συμμετοχές και περισσότερους από 8.000 χρήστες που ψήφισαν, αναδείχθηκαν οι 100 selfie με τα περισσότερα like (https://apps.brainweb.gr/thmphotocontest/winners), οι οποίες θα παρουσιαστούν στην είσοδο του ΜΦΘ.
Παράλληλα, το ΜΦΘ δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες της έκθεσης selfimages να αυτοφωτογραφίζονται στον εκθεσιακό χώρο και να βλέπουν απευθείας τη selfie τους σε μία ειδική οθόνη προβολής που θα βρίσκεται τοποθετημένη στην υποδοχή του Μουσείου, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μία διαδραστική σχέση με ένα ή περισσότερα έργα της έκθεσης.

[selfimages]
Διάρκεια: 27/02/2018-13/09/2018, Εγκαίνια: 27/02/2018, ώρα 19:30
Χώρος: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, 1ος όροφος, Λιμάνι)
Επιμέλεια: Νατάσσα Μαρκίδου
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης θα διοργανώσει παράλληλες δράσεις (προβολές, εκδηλώσεις λόγου, κ.ά.), οι οποίες θα ανακοινωθούν σε εύθετο χρόνο.

Φωτογραφία μέσα από τα χαλάσματα

2 μεγάλοι φωτογράφοι φωτογραφίζουν μέσα από ένα χάλασμα

Σήμερα στις φωτογραφίες που συνομιλούν 2 φωτογραφίες μέσα από ένα χάλασμα στον τοίχο. Η πρώτη είναι μια από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν (Henri Cartier-Bresson 1908 – 2004) τραβηγμένη το 1944, που δείχνει μερικά παιδιά να παίζουν μέσα στα χαλάσματα.

Η δεύτερη είναι του Δημήτρη Χαρισιάδη (1911-1993) που είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες φωτογράφους, τραβηγμένη το 1952. Διαφορετικές φωτογραφίες παρόλο που είναι και τόσο ίδιες. Υπήρχε περίπτωση ο Χαρισιάδης να είχε υπόψη του την φωτογραφία του Μπρεσόν; Υπήρχε καθώς ενημερώνονταν και από ξένα έντυπα, αλλά δεν θα το μάθουμε ποτέ. Ας μας αρκεί η φωτογραφική ματιά δυο μεγάλων φωτογράφων.