Φακοί για mirrorless και dslr

Μια μικρή σύγκριση τιμών σε φωτογραφικούς φακούς για mirrorless και dslr

Η ιδέα για αυτό το άρθρο μου ήρθε σκεπτόμενος  ένα από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ των mirrorless φωτογραφικών μηχανών. Ότι δηλαδή για τις mirrorless φωτογραφικές μηχανές μπορούν να κατασκευαστούν φθηνότεροι και ποιοτικότεροι φακοί μιας και δεν υπάρχει η αναγκαστική απόσταση από τον αισθητήρα που επιβάλλει η παρουσία του καθρέπτη στις DSLR. Αλλά ας αφήσω τα νούμερα να μιλήσουν. Στις Sony η διαφορά στις τιμές ήταν εμφανής από τις αρχές της δεκαετίας (2010-2020). Στις Nikon και στις Canon που έχουν  ξεκινήσει τα συστήματα Z και R από το 2018 θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι νωρίς αλλά το πράγμα ήδη έχει δείξει που το πάνε. Πάντως και οι 2 εταιρείες έχουν κυκλοφορήσει αντάπτορες  που επιτρέπουν στους χρήστες  των mirrorless να χρησιμοποιήσουν σχεδόν όλους τους φακούς για τις DSLR στις καινούργιες μηχανές τους. Βέβαια και η αγορά του αντάπτορα είναι ένα επιπλέον κόστος. Αν διαθέτει κάποιος  όμως πολλούς  παλιότερους φακούς, ε αυτό το κόστος κάπως φαίνεται ελαφρύτερο από τον κατάλογο που θα δείτε παρακάτω, που πάντως για μένα δεν αποτέλεσε έκπληξη.

Πάμε στα γρήγορα να δούμε μερικές τιμές. Έχω χρησιμοποιήσει διάφορες πηγές, όπως  e-shops εξειδικευμένων φωτογραφικών καταστημάτων και το  https://www.skroutz.gr/ αλλά με ενδιαφέρει να πάρετε μια ιδέα του τι γίνεται και όχι η απόλυτη ακρίβεια στις τιμές. Άλλωστε αυτές οι τιμές είναι διαπραγματεύσιμες στην ελληνική αγορά.

Nikon

Nikon AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED Lens  – 740€

Nikon NIKKOR Z 24mm f/1.8 S Lens  – 1170€

 

Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED Lens –  530€

Nikon NIKKOR Z 35mm f/1.8 S Lens – 950€

 

Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G Lens – 250€

Nikon NIKKOR Z 50mm f/1.8 S Lens – 670€

 

Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED Lens  – 1700€

Nikon NIKKOR Z 14-24mm F/2.8 S – 2600€

 

Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR Lens – 2000€

Nikon NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S Lens – 2450€

Nikon AF-S 70-200mm f/2.8G E FL ED VR Lens  – 2300€

Nikon NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S Lens  – 2800€

Canon

Canon EF 50mm f/1.8 STM Lens – 130€

Canon RF 50mm f/1.8 STM Lens  – 240€

Canon EF 85mm f/1.2L II USM Lens – 1890€

Canon RF 85mm f/1.2L USM Lens – 3200€

 

Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM Lens  – 2090€

Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM Lens –  2650€

 

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens – 1920€

Canon RF 24-70mm f/2.8L IS USM Lens – 2670€

 

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM Lens – 2320€

Canon RF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens – 2980€

 

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM Lens – 1190€

Canon RF 100mm f/2.8L Macro IS USM – 1650€

Δυστυχώς όσο και αν έψαξα δεν βρήκα σε αυτές τις 2 εταιρείες ένα φακό για τις καινούργιες mirrorless που είναι φθηνότερος. Αλλά δεν έχουν τον θεό τους πραγματικά, ο Nikon NIKKOR Z 50mm f/1.8 S Lens – 670€, ένας απλός πενηντάρης κοντά στα 700 ευρώ; Θα δούμε σε επόμενη ανάρτηση βλέποντας τα τεστ και τους πίνακες αν κάποιος από όλους αυτούς τους καινούργιους φακούς   είναι καλύτερος από τους παλιότερους όσο αφορά την οπτική απόδοση. Οπότε ένα από τα παραμυθάκια των εταιρειών ότι με την ευκολότερη σχεδίαση των φακών λόγω της έλλειψης του καθρέπτη των dslr καταρρίφτηκε. Πάμε για τα επόμενα.

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

Ψηφιακή Φωτογραφία Pinhole

Μετατροπή μιας full frame DSLR σε φωτογραφική μηχανή με τρύπα καρφίτσας στην θέση του φακού

Δημιουργία δύο εξαρτημάτων Pinhole που προσαρμόζονται όπως και οι εναλλακτικοί φακοί σε μια Full frame DSLR με σκοπό την δημιουργία ψηφιακών φωτογραφιών pinhole

Λίγα λόγια σαν εισαγωγή για την φωτογραφία pinhole

Για την φωτογραφία pinhole στην αναλογική φωτογραφία ή την εποχή της χημικής φωτογραφίας μπορείτε να διαβάσετε δύο παλιότερα άρθρα μου το πρώτο στο fotoart και το δεύτερο στην παλιά μορφή του photographyinfo. Το σημερινό άρθρο αφορά την ψηφιακή φωτογραφία pinhole και την μετατροπή μιας full frame DSLR σε φωτογραφική μηχανή pinhole.

Φωτογραφία pinhole 

Φωτογραφία pinhole παλιότερο άρθρο στο fotoart

Η φωτογραφία pinhole μας φέρνει σε επαφή με την βασική αρχή της φωτογραφίας την ευθύγραμμη μετάδοση του φωτός και τον σχηματισμό του φωτογραφικού ειδώλου. Μας φέρνει σε άμεση επαφή με την πρώτη ύλη της φωτογραφίας, το φως. Η φωτογραφία pinhole έχει χρησιμοποιηθεί από καλλιτέχνες για την δημιουργία εικόνων όλα τα 180 χρόνια της ζωής της φωτογραφίας, αναφέρω σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Σουηδό δραματουργό, August Strindberg που η ενασχόληση του με την φωτογραφία pinhole είχε καθαρά φιλοσοφική (και μεταφυσική κάποιες φορές) αφετηρία.  Η πρόθεση του ήταν να καταγράψει “καθαρές” φωτογραφίες, χωρίς την διαμεσολάβηση των φακών.  Κυρίως από τα τέλη της δεκαετίας 60′ και μετά άρχισε να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από καλλιτέχνες από όλους τους χώρους οι οποίοι χρησιμοποίησαν την φωτογραφία pinhole στην καλλιτεχνική τους πρακτική.

Φωτογραφία με την ψηφιακή full frame pinhole

Θα αναφέρω μερικούς: Ο Paolo Gioli, ιταλός ζωγράφος, φωτογράφος και σκηνοθέτης, η αμερικανίδα ζωγράφος Willie Anne Wright, ο μεξικάνος φωτογράφος Carlos Jurado. Ο αμερικάνος γλύπτης και καλλιτέχνης εγκαταστάσεων Phil Simkin. Η αμερικανίδα Ruth Thorne-Thomsen, ο βέλγος γλύπτης φωτογράφος και γραφίστας Dominique Stroobant. Η αμερικανίδα γλύπτρια Peggy Ann Jones που έφτιαχνε επίτηδες μη λειτουργικές pinhole φωτογραφικές μηχανές. Η αμερικανίδα ζωγράφος και φωτογράφος Julie Schachter, ο αμερικάνος φωτογράφος Jack Butler και ο κουβανός φωτογράφος Abelardo Morell.

Η φωτογραφία pinhole έχει μια απελευθερωτική δύναμη καθώς δεν σε ενδιαφέρει πλέον η τεχνική αρτιότητα, ο με ακρίβεια ορισμός του βάθους πεδίου, η ευκρίνεια, η εστίαση, η σταθεροποίηση, στοιχεία από την τεχνολογική προίκα της φωτογραφίας που πολλές φορές εμποδίζουν την απόλυτη ελευθερία στην καλλιτεχνική έκφραση. Στην ψηφιακή φωτογραφία pinhole χρησιμοποιούμε την δυνατότητα άμεσης καταγραφής και παρατήρησης των εικόνων της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής και μπορούμε να χρησιμοποιούμε ή όχι την δυνατότητα της σε πραγματικό χρόνο απεικόνισης (Live view), πράγμα που ήταν αδύνατο ή πολύ δύσκολο την εποχή της χημικής φωτογραφίας. Η τεχνολογικά εξελιγμένη σύγχρονη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μοιάζει με ένα αυτοσχέδιο παιδικό παιχνίδι όταν στη θέση του φακού τοποθετήσουμε ένα εξάρτημα pinhole.  Τουλάχιστον αυτή την χαρά προσφέρει η κατασκευή και η χρήση της σε μένα. Αφήνω εδώ και δύο λόγια του ποιητή Τόλη Νικηφόρου

“…υμνώ το φως,  σαν χάδι στο παιδί που ακόμα ελπίζει μέσα μου…”

 Δημιουργία δύο εξαρτημάτων Pinhole που προσαρμόζονται όπως και οι εναλλακτικοί φακοί σε μια Full frame DSLR με σκοπό την δημιουργία ψηφιακών φωτογραφιών pinhole

Η ιδέα για την μετατροπή μιας σύγχρονης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής FULL FRAME DSLR σε pinhole φωτογραφική μηχανή μου είχε έρθει αρκετές φορές κατά την διάρκεια των σεμιναρίων μου, αλλά ολοκληρωμένο εγχείρημα έγινε στο  μου στο πρώτο εξάμηνο του μεταπτυχιακού μου.

Η όλη κατασκευαστική προσπάθεια στηρίχτηκε σε προηγούμενη εμπειρία μου και ενασχόληση με την pinhole πρακτική. Για να μπορούν οι τρύπες pinhole να τοποθετηθούν με σταθερό τρόπο επάνω στην φωτογραφική μηχανή χρησιμοποίησα 2 καπάκια σώματος Nikon.

Για το άνοιγμα των pinhole χρησιμοποίησα αλουμίνιο από κουτάκι αναψυκτικού και βελόνες βελονισμού 0.3 mm. Για να μετρήσω με ακρίβεια την διάμετρο της τρύπας pinhole χρησιμοποίησα έναν παλιό μεγεθυντή προβάλλοντας την στην βάση του σαν να ήταν αρνητικό.

Στο πρώτο καπάκι σώματος άνοιξα μια τρύπα στο κέντρο του με πιστόλι θερμόκολλας και κόλλησα το μικρό κομμάτι αλουμινίου με την τρύπα στο κέντρο. Αυτό το καπάκι σώματος μου έδωσε μια pinhole με εστιακή απόσταση ακριβώς 50mm (απόσταση τρύπας -αισθητήρα).

Στο δεύτερο καπάκι σώματος άνοιξα μια μεγαλύτερη τρύπα και του κόλλησα ένα πλαστικό εξάρτημα από ένα πόδι τραπεζιού που θυμόμουν πως είχε το κατάλληλο σχήμα για να μου δώσει μια pinhole μεγαλύτερης εστιακής απόστασης. Αυτό μου έδωσε απόσταση αισθητήρα τρύπας 105mm. Αν δεν είχα το συγκεκριμένο εξάρτημα θα έφτιαχνα μια αντίστοιχη pinhole με μαύρο χαρτόνι και έτσι θα κατασκευάσω μια pinhole μεγαλύτερης εστιακής απόστασης στο μέλλον.

Η ιδανική διάμετρος της τρύπας για pinhole φωτογραφικές μηχανές διαφορετικών εστιακών αποστάσεων είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα που έχει απασχολήσει και τους καλλιτέχνες αλλά και τους επιστήμονες που έχουν ασχοληθεί με το ζήτημα. Ο σκοπός είναι αυτή η “ιδανική” διάμετρος της τρύπας να μας δίνει την απαραίτητη ευκρίνεια για να σχηματιστεί το φωτογραφικό είδωλο χωρίς να ξεπερνάμε το όριο περίθλασης. Έτσι έχουν δημοσιευθεί διάφοροι πίνακες και η μεθοδολογία με την οποία δημιουργήθηκαν. Σας παραθέτω έναν πίνακα που έχει δημοσιευτεί το 1992 (Holter) και τον θεωρώ αξιόπιστο μιας  και είχε δοκιμαστεί στην κατασκευή πολλών pinhole που χρησιμοποιούσαν φιλμ και φωτογραφικό χαρτί την εποχή που δίδασκα αυτό το μάθημα στην focus. Με βάση αυτόν τον πίνακα οι δικές μου pinhole είναι 0,31mm η 50mm και 0,45 η 100mm.

Holter – 1992

Εστιακή απόσταση (mm) Διάμετρος τρύπας (mm) – Αντίστοιχο διάφραγμα f-stop
10 0.14 70
20 0.20 100
30 0.24 125
40 0.28 140
50 0.31 160
60 0.34 180
70 0.37 190
80 0.40 200
90 0.42 214
100 0.45 220
150 0.54 280
200 0.63 318
250 0.70 360
300 0.78 380
350 0.84 418
400 0.89 450

Όσο αφορά την φωτομέτρηση γνωρίζοντας το f-stop που αντιστοιχεί στις δύο περιπτώσεις μπορούμε με την αμοιβαιότητα να υπολογίσουμε το χάσιμο της φωτεινότητας και να βρούμε έναν συνδυασμό ISO και ταχύτητας φωτοφράχτη που μας βολεύει στην κάθε περίπτωση. Βέβαια στην ψηφιακή Pinhole που βλέπουμε άμεσα το αποτέλεσμα και έτσι μπορούμε να διορθώσουμε και άμεσα τις ρυθμίσεις.

Αυτοπορτραίτο στο χέρι με την τεχνική zoom in με την ψηφιακή pinhole

Βασική βιβλιογραφία

Krummel, B.J. (2009). The pinhole camera : a practical how-to book for making pinhole cameras and images.

Renner, E. (2016). Pinhole photography : from historic technique to digital application. New York: Focal Press.

Wolfgang Lefèvre (2007). Inside the camera obscura – optics and art under the spell of the projected image. Berlin Max-Planck-Inst. Für Wissenschaftsgeschichte.

Μερικά ακόμη παραδείγματα ψηφιακών φωτογραφιών pinhole

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

Οι εγγραφές στα μαθήματα Φωτογραφίας άρχισαν

Οι εγγραφές στον εξάμηνο κύκλο μαθημάτων φωτογραφίας του fotoart ξεκίνησαν

Οι εγγραφές για τα φετινά τμήματα αρχαρίων του fotoart άρχισαν σήμερα 14 Σεπτεμβρίου.  Ήδη έχουν σχηματιστεί για την περίοδο Οκτώβριος 2021 – Απρίλιος 2022 δύο τμήματα. Ένα πρωινό για μάθημα κάθε Τρίτη πρωί 9-1 και ένα απογευματινό για μάθημα κάθε Τρίτη απόγευμα 6-10.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα

https://www.seminariafotografias.gr/seminariafotografiasmathimatafotografias/kykloimathimatafotografias/fotografikilipsifotografikitexniki/index.html

Απευθείας πληροφορίες στα τηλέφωνα 6944303397 – 2105745625 ή κάντε μου αίτημα φιλίας στο FB https://www.facebook.com/dimitrios.asithianakis

14 Σεπτεμβρίου 2021

Οι εγγραφές για τον εξάμηνο κύκλο μαθημάτων φωτογραφίας του fotoart για αρχάριους  ξεκινάνε κάθε χρόνο στις 14 Σεπτεμβρίου και τα μαθήματα ξεκινάνε ένα μήνα μετά στα μέσα Οκτωβρίου. Για το 2021 τα μαθήματα για τους αρχάριους θα ξεκινήσουν την Τρίτη  12 Οκτωβρίου και για τους προχωρημένους την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου. Καλή μας χρονιά!

Ταχύτητα φωτοφράχτη στην Φωτογραφία

Ταχύτητα Φωτοφράχτη ή ταχύτητα κλείστρου

Επειδή είναι συχνές οι απορίες από τος ιντερνετικούς φίλους μου που μου λένε συχνά χρειάζονται έναν μπούσουλα ανεβάζω το σημερινό άρθρο που αφορά την ταχύτητα του φωτοφράχτη (ή απλά την ταχύτητα της φωτογραφικής μηχανής) που είναι συμπληρωματικό στο παλιότερο άρθρο για την ταχύτητα ( Η ταχύτητα του φωτοφράχτη ή χρόνος έκθεσης στην φωτογραφία),  που είναι ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν την έκθεση στην φωτογραφία.

Μαθήματα φωτογραφίας για αρχάριους από το fotoart

(Βέβαια ο καλύτερος τρόπος για  να λύσουν όλες τις απορίες τους είναι να παρακολουθήσουν τον εξάμηνο κύκλο μαθημάτων φωτογραφίας για αρχάριους του fotoart)

Φωτογραφία με αργή ταχύτητα φωτοφράχτη που δεν είναι αρκετή να παγώσει την ανοδική κίνηση του μπαλονιού

Η κατάλληλη ταχύτητα φωτοφράχτη για κάθε φωτογραφική περίπτωση

Πάμε να δούμε αναλυτικά μερικά από τα χαρακτηριστικά της ταχύτητας του φωτοφράχτη ή της ταχύτητας του κλείστρου όπως επικρατεί μερικές φορές αυτή η λάθος έκφραση, οπότε είμαι αναγκασμένος να την χρησιμοποιώ και εγώ.  Που πρέπει να τοποθετούμε την ταχύτητα του φωτοφράχτη αν θέλουμε να έχουμε σωστές εικόνες;

Αν θέλουμε να παγώσουμε την κίνηση από τις ταχύτητες 1/8000 μέχρι 1/125. Δηλαδή

1/8000, 1/4000, 1/2000 Πολύ γρήγορα κινούμενα αντικείμενα, άγρια φύση, αθλητισμός

1/1000, 1/500, 1/250, 1/125  Γρήγορα κινούμενα αντικείμενα, άνθρωποι που τρέχουν, παιδιά και κατοικίδια σε κίνηση

Ταχύτητα ασφαλείας για να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα κουνήσουμε την φωτογραφία με την κίνηση του χεριού μας, ταχύτητα κοντά στην εστιακή απόσταση του φακού. Δηλαδή για φακό 50mm ταχύτητα 1/60 και γρηγορότερη.

Αν δεν θέλουμε να παγώσουμε την κίνηση από τις ταχύτητες φωτοφράχτη 1/30 μέχρι τα 30”

1/30, 1/15, 1/8, 1/4, 1/2, 1΄΄ Τεχνική panning, τεχνικές καταγραφής της κίνησης, καταρράκτες, ποτάμια, σύννεφα

2”, 4”, 8” 15”, 30” Τεχνικές μακράς έκθεσης, κεραυνοί, πυροτεχνήματα, φωτοζωγραφική, φωτογράφιση του γαλαξία

Φωτογραφική τεχνική Panning με ταχύτητες από 1/30  μέχρι 1/4

Όπως σας είπα στην αρχή αυτό είναι ένα άρθρο απλά για να έχετε κάποιο μπούσουλα. Αναλυτικά την κάθε φωτογραφική περίπτωση την αναλύω στα επιμέρους άρθρα για την κάθε τεχνική

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

Η Μάργκαρετ Μπουρκ-Ουάιτ με την φωτογραφική της μηχανή

Η Μάργκαρετ Μπουρκ-Ουάιτ  (Margaret Bourke-White) με φωτογραφική μηχανή για αεροφωτογραφίες

Σήμερα σας παρουσιάζω την Μάργκαρετ Μπουρκ-Ουάιτ  με μια εντυπωσιακή φωτογραφική μηχανή. Η Margaret Bourke-White (1904 – 1971) γεννήθηκε στην νέα Υόρκη και υπήρξε μια από τις γνωστότερες αμερικανίδες φωτογράφους και η πρώτη αμερικανίδα πολεμική φωτορεπόρτερ.  Είναι γνωστή για τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει τα πρώτα χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης, για το περίφημο πρώτο εξώφυλλο του περιοδικού LIFE και για τις φωτογραφίες του Γκάντι. Έχει φωτογραφίσει στην μακροχρόνια καριέρα της με όλες τις φωτογραφικές μηχανές της εποχής.  Εδώ την φωτογραφίζει ένας επίσης σπουδαίος φωτογράφος Alfred Eisenstaedt (1898 – 1995).

Στις 2 φωτογραφίες που παραθέτω σήμερα κρατάει μια  φωτογραφική μηχανή Fairchild F-8  μια μηχανή που σχεδιάστηκε το 1929, κυκλοφόρησε το 1930 και χρησιμοποιήθηκε συνήθως για αεροφωτογραφίες. Η  Fairchild διέθετε φακό  Schneider Xenar 240mm / f8, ενώ κατά την διάρκεια του 2ου παγκόσμιου πολέμου υπήρξε μια εκδοχή από την εταιρεία Keystone εξοπλισμένη με φακό  Wollensak 375mm /5.6. Εκτός από την  Μάργκαρετ Μπουρκ-Ουάιτ   την μηχανή την χρησιμοποίησαν και την έκαναν γνωστή ο Bradford Washburn που φωτογράφησε παγετώνες της Αλάσκας το 1934-36 και  η Mary Upjohn Meader (Mary Light), η οποία φωτογράφησε από ψηλά  περιοχές και πόλεις στη Νότια Αμερική και την Αφρική το 1937-38. Η  Margaret Bourke-White  τράβηξε  κυρίως αεροφωτογραφίες  για διαφημιστικούς σκοπούς για αρκετές αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες  και αεροφωτογραφίες  κατά την διάρκεια του 2ου παγκόσμιου πολέμου. Σας παραθέτω και μια φωτογραφία της τραβηγμένη με την Fairchild F-8 το 1939.

Margaret Bourke-White,  ένα αεροπλάνο DC-4 σε πτήση πάνω από την Νέα Υόρκη, 1939

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

Είπαν για τα μαθήματα φωτογραφίας του fotoart

Σχόλια και απόψεις για τα Σεμινάρια φωτογραφίας του Fotoart

Σήμερα  1η Σεπτεμβρίου του 2021. Πρακτικά 20 χρόνια μετά από την δημιουργία της  ιδέας του fotoart και του fotoart.gr, διάλεξα να δημοσιεύσω μερικές απόψεις και σχόλια μαθητών μου για τα μαθήματα του fototoart που έχουν παρακολουθήσει. Τους ευχαριστώ όλους για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν όταν επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα φωτογραφίας του fotoart.

Είπαν για τα μαθήματα φωτογραφίας…

Τα μαθήματα φωτογραφίας του fotoart με δάσκαλο τον Δημήτρη Ασιθιανάκη δίνουν διαφορετική προοπτική στον τρόπο που βλέπει κανείς τον κόσμο αφού πλέον αντιλαμβάνεσαι ότι η ουσία κρύβεται στις λεπτομέρειες. Είναι κατανοητά, σε εισάγουν σταδιακά στην τέχνη της φωτογραφίας και ο δάσκαλος είναι πάντα εκεί να λύνει απορίες και να δίνει ερεθίσματα για νέες ανακαλύψεις!

Στέλλα

Με τα μαθήματα φωτογραφίας του fotoart μου ανοίχτηκε ένας μαγικός καινούργιος κόσμος. Έμαθα τις δυνατότητες της μηχανής μου, άλλαξε η οπτική ματιά μου, γνώρισα εκπληκτικούς φωτογράφους και καλλιτέχνες που με ενέπνευσαν και με έκαναν να οραματίζομαι ξανά, αυτή τη φορά όμως μέσα από τον φωτογραφικό μου φακό.

Ιωάννα

Η φωτογραφία μου άρεσε από μικρή…μεγαλώνοντας έγινε πια αναπόσπαστο κομμάτι των διακοπών μου…κι όταν μεγάλωσα πια αρκετά και είχα το χρόνο να ασχοληθώ περισσότερο, άρχισε να με ενδιαφέρει η τεχνική της, για να έχω ένα ποιοτικότερο αποτέλεσμα. Έψαχνα στο διαδίκτυο ό, τι σεμινάρια φωτογραφίας υπήρχαν, όλα δια ζώσης , όμως τελικά κατάλαβα ότι ο χρόνος μετακίνησης θα ήταν πολύ μεγάλος και σχεδόν ίσος με το χρόνο του μαθήματος, οπότε δεν το αποφάσιζα εύκολα…Ήρθε κι ο κορωνοιός και όλα έγιναν ακόμα πιο δύσκολα…Ώσπου μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μου γνώρισε το χώρο του fotoart και τον Δημήτρη Ασιθιανάκη. Από την πρώτη στιγμή που μιλήσαμε τηλεφωνικά, εξάλειψε κάθε αμφιβολία μου για τα μαθήματα από απόσταση. Στην πράξη βέβαια ήταν ακόμα καλύτερα για μένα, που δεν έχω και πολύ εμπειρία με διαδικτυακές συνδέσεις. Γνωρίστηκα με άτομα από πολλά μέρη της Ελλάδας, και μέσα από τις εβδομαδιαίες ασκήσεις μας, ταξίδεψα αρκετές φορές στα όμορφα μέρη του τόπου μας. Η δομή του μαθήματος ήταν εξαιρετική:  η γνωριμία της δουλειάς διάσημων φωτογράφων, πολλούς από τους οποίους δεν γνώριζα, μου αποκάλυπτε κάθε φορά το μεγαλείο αυτής της τέχνης. η τεχνική της φωτογράφισης, έτσι ώστε να έχουμε τις γνώσεις να αγγίξουμε αυτό το μεγαλείο  και ένα πλούσιο δίωρο με ασκήσεις, με φωτογραφίες δικές μας, με ενθαρρυντική κριτική και σχολιασμό , επίλυση αποριών που για μένα ήταν το πιο εποικοδομητικό μέρος του μαθήματος. Οι φωτογραφικές βόλτες δεν έγιναν στην ώρα τους λόγω των περιορισμών της πανδημίας, ήταν όμως αφορμή για αφομοίωση των όσων είχαμε μάθει και ευκαιρία για επίλυση αποριών στην πράξη. Περιμένω σύντομα να ενταχθώ στο τμήμα των προχωρημένων για να ζήσω νέες φωτογραφικές εμπειρίες.

Μαρία

 

Έχοντας παρακολουθήσει πολλά  και διάφορα σεμινάρια φωτογραφίας τα τελευταία 20 χρόνια ο Δημήτρης είναι ο αγαπημένος μου δάσκαλος και πλέον φίλος. Γιατί μου άνοιξε τους ορίζοντες όσο αφορά την τέχνη της φωτογραφίας και με βοήθησε να απολαμβάνω την αγαπημένη μου ενασχόληση ειδικά σε μια περίοδο που πίστευα ότι τα ήξερα όλα και δεν υπήρχε τίποτε καινούργιο να ανακαλύψω, καταρρίπτοντας ένα-ένα όλα  τα στερεότυπα που είχα για την φωτογραφία . Δημήτρη σε ευχαριστώ!

Κώστας

Θυμάμαι σαν χθες την πρώτη μας “fotoart” γνωριμία… -“Για πείτε μου ένας ένας… Ποιός είναι ο στόχος σας…. Ακούστηκαν πολλές απαντήσεις και θέλω απ’όλους … Όταν ήρθε η σειρά μου είπα…: “Αγαπώ την φωτογραφία από μικρή και θα ήθελα να μάθω…Όπως και να έχει όμως θέλω να χαρώ αυτό το φωτογραφικό ταξίδι…” Και το ταξίδι έγινε… Ένα ταξίδι, που μετά απ’όλο αυτό που ζήσαμε,τίποτα δεν είναι το ίδιο… Ο τρόπος που παρατηρούμε, που σκεφτόμαστε,που αντιλαμβανόμαστε, που κρίνουμε το τι και το πως. Ο τρόπος έκφρασης…τρόπος ζωής μας… Όσο για την φωτογραφική μας πρόοδο…; Ο χρόνος θα το πει. Απίστευτη εμπειρία πραγματικά! Κάποτε μου είπες ότι τον δάσκαλο τον βρίσκει ο μαθητής. Πως όταν γεννηθεί η ανάγκη, εκείνος οδηγείται στον δάσκαλο του… Δεν ξέρω…πραγματικά…πάντως θεωρώ πολύ μεγάλη τιμή και ευλογία αυτή την συνάντηση! Το “ταξίδι” αυτό λοιπόν ήταν από τα ομορφότερα της ζωής μου… Ευχαριστώ !!!

Κασσιανή

Ένα διαφημιστικό στο ίντερνετ για μαθήματα φωτογραφίας μου έκανε το κλικ μωρέ λεςςς λέω μέσα μου… Δεν χάνω τίποτα λέω σιγά …. Στην απέναντι γραμμή ο Δημήτρης (ο δάσκαλος) και εκεί στην κουβέντα ψήθηκα άσχημα εκεί ήταν και η αρχή τις μαγείας για την φωτογραφία. Πες το αγάπη… Πες το λατρεία η ακόμη και μαγεία ένα είναι το μόνο σίγουρο καταφέραμε να νιώσουμε σαν μια οικογένεια όπου ο καθένας είναι ξεχωριστός αλλά όλοι μια ομάδα χάρηκα πολύ που γνώρισα αυτούς τους ανθρώπους και πιο πολύ τον αρχηγό και δημιουργό αυτής τις οικογένειας φυσικά τον δάσκαλο Dimitrios Asithianakis ευχαριστούμε για όλα τα λέμε σύντομα στον καινούργιο κύκλο μας ι…. Τα καλύτερα έρχονται …

Χρήστος

Ευχαριστώ Δημήτρη μας,γιατί είσαι ένας εξαιρετικός ΔΑΣΚΑΛΟΣ που με την αγάπη σου για την φωτογραφία,την εμπειρία σου,την μεταδοτικότητα και την αγάπη σου για τους μαθητές σου,κατάφερες να κερδίσεις την εμπιστοσύνη μας και σε 6μόλις μήνες να “μας δημιουργήσεις ” από το μηδέν. Θα ήμουν πολύ λυπημένη αν έκλεινε ο κύκλος εδώ… Αλλά ευτυχώς… Διακοπές λοιπόν κι επανερχόμαστε για τον δεύτερο κύκλο… Σ’ευχαριστώ πολύ για όλα ΔΑΣΚΑΛΕ! Αγαπημένη ομάδα…Καλό καλοκαίρι!!! Και μην ξεχνάτε… “Πιο σφιχτά κάδρα και τολμήστε”!!!

Μαρινίκη

Η φωτογραφία είναι ένας τρόπος έκφρασης της πραγματικότητας γύρω μας. Κάποιοι διαθέτουν έμφυτο ταλέντο και κάποιοι χρειάζονται απλά κάποιον με πείρα, γνώσεις αλλά και αγάπη γι’ αυτό που κάνει, ώστε να ξυπνήσει τον ”καλλιτέχνη” που κρύβεται μέσα τους. Ο δάσκαλος διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Η συμμετοχή μου στον κύκλο σεμιναρίων του κύριου Δημήτρη με έκανε να αγαπήσω τη φωτογραφία.Το πάθος του για την φωτογραφία, η μεταδοτικότητα, η ενέργεια, η κατανόηση, ο επαγγελματισμός και η θετική ατμόσφαιρα στην τάξη ήταν κάθε φορά στο 100%. Το σεμινάριο αυτό μας δίδαξε οτι η φωτογραφία είναι τέχνη και όχι επάγγελμα, μια τέχνη με την οποία μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας, αρκεί να το θέλει πραγματικά και να αφιερώσει χρόνο ώστε να ανακαλύψει τι του ταιριάζει και τι ”κουμπώνει” πάνω του καλύτερα.

Μέσα από την πρακτική εφαρμογή του θεωρητικού πλαισίου, σε καθημερινή μπορώ να πω βάση, μπορέσαμε να αυτο-βελτιωθούμε, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση μας σαν φωτογράφοι, να διευκολύνουμε την φωτογραφική μας πορεία, μα πάνω απ’ όλα να αντιληφθούμε την καθημερινότητα με άλλο μάτι, πιο όμορφο και πιο δημιουργικό.

Αρετή

Όταν ξεκίνησα το σεμινάριο, ήθελα να μάθω να χειρίζομαι και να ρυθμίζω σωστά την μηχανή μου για να βγάζω καλές φωτογραφίες. Ο Δημήτρης όμως πέρα από τις τεχνικές που μας έμαθε, εμβάθυνε περισσότερο στο να βγάλει τον φωτογράφο από μέσα μας, που με τη μηχανή του αποτυπώνει τη στιγμή το συναίσθημα και την ένταση μέσα σε ένα κάδρο. Η κατάρτιση και το ταλέντο του μας οδήγησε να βρει ο καθένας μας τον καλλιτέχνη μέσα του. Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ!

Μιχάλης

Τα λόγια μου για τα σεμινάρια φωτογραφίας του Δημήτρη (του δάσκαλου όπως συνηθίζω να τον αποκαλώ και όχι άδικα) είναι λίγα αλλά περιεκτικά όπως και τα μαθήματα του…Με κυριότερο προτέρημα το φιλικό περιβάλλον και την ουσιαστική εκπαίδευση τόσο πάνω στην ιστορία της φωτογραφίας όσο και τις τεχνικές της είχα την ευκαιρία να εμβαθύνω και να γίνω καλύτερη σε αυτό που μέχρι εκείνη τη στιγμή αποκαλούσα “απλό χόμπι”…Παράλληλα είχα την τύχη να γνωρίσω έναν άνθρωπο με πάθος για την τέχνη της φωτογραφίας, άριστο επαγγελματία και κυρίως έναν αξιόλογο δάσκαλο με μεταδοτικότητα και μεράκι για αυτό που έχει αναλάβει μακριά από κάθε στερεοτυπική και απρόσωπη διδασκαλία!

Ιωάννα

Όταν αγόρασα μια dslr φωτογραφική μηχανή, ήθελα να μάθω να την χρησιμοποιώ σωστά και να τραβάω όσο το δυνατών καλύτερες φωτογραφίες. Από την πρώτη κιόλας στιγμή στο τηλεφώνημα με τον Δημήτρη, ήταν πρόθυμος να μου λύσει όλες τις απορίες. Ο Δημήτρης είναι παθιασμένος, αγαπάει την φωτογραφία και αυτό βγαίνει στο μάθημα. Πάντα υπομονετικός μεταδοτικός και με όρεξη να βοηθήσει όλους τους μαθητές. Το κλίμα πολύ φιλικό και ευχάριστο, και το μάθημα ωραία δομημένο. Κάτι ακόμα που μου άρεσε, όταν κάναμε τις εργασίες τα σχόλια του δασκάλου ήταν πάντα εύστοχα και με βοήθησαν πολύ να βελτιωθώ. Πλέον έχοντας παρακολουθήσει το εξάμηνο μαθημάτων έχω τις καλύτερες εντυπώσεις από τον Δημήτρη και το μάθημα, και μπορώ να πω ότι μου άλλαξε εντελώς τον τρόπο σκέψης όσο άφορα την φωτογραφία. Με έκανε να αγαπήσω την φωτογραφία, να την βάλω στη ζωή μου και να δημιουργώ.

Άλεξ

Έχω τρελαθεί με το αποτέλεσμα των φωτογραφιών μου….!!!!Είναι σαν πινάκες ζωγραφικής. Είναι έργα τέχνης! Σαν να εξαϋλώνονται τα πάντα και αποτυπώνεται η ενέργειά τους στη μηχανή…Ποσό δημιουργικό είναι  όλο αυτό!!!!!!Ευχαριστώ ,ευχαριστώ ,ευχαριστώ Δημήτρη για τους ορίζοντες που μου άνοιξαν εξαιτίας σου!!!!!

Άννα

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

Δημήτρης Παπαδήμος Φωτογράφος

Δημήτρης Παπαδήμος Ταξιδιώτης Φωτογράφος

O Δημήτρης Παπαδήμος με την Rolleiflex του

Ο Δημήτρης Παπαδήμος  (1918-1994) είναι ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες φωτογράφους, αλλά δυστυχώς το έργο του δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό. Γεννήθηκε στο Κάιρο της Αιγύπτου και ασχολήθηκε εκτός από την φωτογραφία και με τον κινηματογράφο κυρίως σαν βοηθός παραγωγής σε διεθνείς παραγωγές. Η φωτογραφική του καριέρα μπορεί να χωριστεί σε 3 περιόδους. Η πρώτη περίοδος είναι μέχρι το 1945 που υπήρξε στρατιωτικός φωτογράφος των ελληνικών δυνάμεων της μέσης ανατολής  και εργάζονταν στο γραφείο τύπου της εξόριστης ελληνικής κυβέρνησης . Σε αυτή την περίοδο φωτογράφισε και τα Δεκεμβριανά.

Φωτογραφίες Δημήτρης Παπαδήμος

Αμέσως μετά την λήξη του πολέμου ξεκινάει μια καινούργια περίοδος 1945-1956 με πολλά ταξίδια στην Μεσόγειο, στην Μέση Ανατολή και την Αίγυπτο σε συνεργασία με σπουδαίους συγγραφείς. Αυτό το διάστημα εργάστηκε σαν φωτογράφος και βοηθός παραγωγής για τον κινηματογράφο. Από το 1956 που εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα  ξεκινάει η τρίτη και για μένα η πιο δημιουργική του περίοδος που σε συνεργασία με Ελληνικά περιοδικά και με οργανισμούς όπως ο ΕΟΤ και το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, φωτογράφισε συστηματικά την Ελλάδα μέχρι το 1980. Από αυτή την περίοδο εκδόθηκε το πρώτο γνωστό φωτογραφικό λεύκωμα του το 1974 με επανέκδοση το 1981. “Η Ελλάδα που φεύγει”., οπου πρωτοείδα φωτογραφίες του. Την δεκαετία του 90 το αρχείο του πέρασε στον Ε.Λ.Ι.Α. και περιλαμβάνει 65000 φωτογραφίες. Το  2011 είχαμε μια σπουδαία έκδοση από το Μορφωτικό ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, το λεύκωμα “Δημήτρης Παπαδήμος. Ταξιδιώτης φωτογράφος”.

Φωτογραφίες Δημήτρης Παπαδήμος

Είναι κρίμα που δεν υπάρχει ένας ιστοχώρος αφιερωμένος στο φωτογραφικό του έργο όπως υπάρχουν για αντίστοιχους φωτογράφους στο εξωτερικό. Γιατί καλές είναι οι εκδόσεις και τα λευκώματα, αλλά πρώτον έχουν τον περιορισμό του μεγέθους και του αριθμού των σελίδων και δεύτερον συνήθως είναι πανάκριβα και ειδικά οι νέοι άνθρωποι είναι δύσκολο ή αδύνατο να τα αποκτήσουν. Την λύση για να γίνει γνωστό το έργο του Δημήτρη Παπαδήμου θα έδινε ένας ιστοχώρος με πολλές φωτογραφίες σε μεγάλη ανάλυση και μιας και στο αρχείο του περιλαμβάνεται και η αλληλογραφία του με σπουδαίους συγγραφείς που συνεργάστηκε, πιστεύω ότι θα είχε ενδιαφέρον να δούμε κάποιες από αυτές τις επιστολές δημοσιευμένες.

Φωτογραφία Δημήτρης Παπαδήμος

Το Φωτογραφικό λεύκωμα “Δημήτρης Παπαδήμος. Ταξιδιώτης φωτογράφος”

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

Η Νταϊάν Άρμπους με την φωτογραφική της μηχανή

Η Νταϊάν Άρμπους (Diane Arbus) με διοπτική ρεφλέξ  (με καθρέπτη)

Στην σημερινή φωτογράφο με την φωτογραφική της μηχανή σας παρουσιάζω την Νταϊάν Άρμπους ( 1923 – 1971). Η Diane Arbus  ήταν Αμερικανίδα φωτογράφος.  Συμμετείχε στην έκθεση ορόσημο για την ιστορία της φωτογραφίας  “New Documents ” του ΜΟΜΑ to 1967, μαζί με άλλους 2 νέους και άγνωστους φωτογράφους τότε,  τους Lee Friedlander και Garry Winogrand.  Ήταν η πρώτη γυναίκα φωτογράφος που πήρε μέρος στην μπιενάλε της Βενετίας. Αυτοκτόνησε το 1971. Το 1972 εκδόθηκε ένα από σπουδαιότερα φωτογραφικά λευκώματα με φωτογραφίες της,  το Diane Arbus: An Aperture Monograph. Έμεινε γνωστή για φωτογραφίες ανθρώπων του περιθωρίου και της νύχτας (Περισσότερα στο άρθρο μου για την Diane Arbus ).

Η Diane Arbus  με  Mamiya C33 Professional

H φωτογραφική μηχανή που κρατάει σε αυτή την φωτογραφία η Diane Arbus είναι μια διοπτική με καθρέπτη της σειράς C της Mamiya συγκεκριμένα η Mamiya C33 Professional που κατασκευάζονταν από το 1965 μέχρι το 1969. Από το 1962 η Arbus είχε αντικαταστήσει την 35mm Nikon της με μια Rolleiflex, αλλά την κέρδισε από το 1964 η σειρά C μεσαίου φορμά της Mamiya με τους εναλλακτικούς φακούς και την δυνατότητα κοντινής εστίασης. Σας παρουσιάζω μια όχι και τόσο γνωστή φωτογραφία της Diane Arbus που απεικονίζει την συγγραφέα Susan Sontag με τον γιό της David το 1965 στην Νέα Υόρκη. Φωτογραφία τραβηγμένη πιθανότατα με την  Mamiya C33 Professional.

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

 

Μαθήματα Φωτογραφίας με φυσική παρουσία , μαθήματα Φωτογραφίας από απόσταση

Πλεονεκτήματα στις διαφορετικές προσεγγίσεις διδασκαλίας στα μαθήματα και στα σεμινάρια φωτογραφίας από απόσταση

Αυτό το διάστημα που ξεκινάει το ενδιαφέρον για τα μαθήματα φωτογραφίας και τα διάφορα σεμινάρια που θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο Οκτώβριο είναι συχνές οι ερωτήσεις και οι απορίες που αφορούν κυρίως τα μαθήματα φωτογραφίας εξ αποστάσεως.  Τα παλιότερα χρόνια πριν από την πανδημία που έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς ανθρώπους να μάθουν για τα μαθήματα εξ αποστάσεως, οι οργανισμοί που διαφήμιζαν μαθήματα φωτογραφίας εξ αποστάσεως συνήθως εννοούσαν έτοιμα μαθήματα συνήθως σε βίντεο με ελάχιστη μέχρι καθόλου διάδραση από την πλευρά του μαθητή.

Πληροφορίες για τα μαθήματα φωτογραφίας του fotoart στα τηλέφωνα: Κινητό 6944303397 ή σταθερό 2105745625

Τώρα σαφώς τα πράγματα έχουν αλλάξει και αυτό που τα έχει αλλάξει είναι ότι εκατομμύρια μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων ήταν αναγκασμένοι όλο το προηγούμενο διάστημα από την άνοιξη του 2020, να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως και μάλιστα σε διάφορες εκπαιδευτικές πλατφόρμες. Όσο αφορά τα δικά μου μαθήματα πιστεύω ότι είμαι ο πρώτος στην Ελλάδα που δίδαξα μαθήματα εξ αποστάσεως  μέσω ίντερνετ από το 2003. Το 2005  βοήθησα στην σχεδίαση και στην οργάνωση του προγράμματος focus edu που ήταν επίσης ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα διδασκαλίας της φωτογραφίας από απόσταση, ενώ από το 2012 και κάθε χρόνο σχηματίζεται ένα τμήμα αρχαρίων στα μαθήματα του fotoart που η διδασκαλία γίνεται από απόσταση σε πραγματικό χρόνο.

Τα μαθήματα του fotoart που γίνονται πλέον όλα από απόσταση και για τα τμήματα των αρχαρίων και για τα τμήματα των προχωρημένων πιστεύω πως πέρασαν απροβλημάτιστα από την διδασκαλία με  φυσική παρουσία στην  διδασκαλία από απόσταση μέσω ίντερνετ κυρίως χάρη στην πολύχρονη εμπειρία μου στην διδασκαλία απέναντι σε διαφορετικό κοινό και στο ότι όλη η ύλη των μαθημάτων και το εποπτικό υλικό ήταν φτιαγμένο και για διδασκαλία μέσω ίντερνετ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η εξέλιξη των τμημάτων που τα μαθήματα φωτογραφίας διδάσκονται από απόσταση να είναι ίδια και μερικές φορές καλύτερη από τα τμήματα που τα ίδια μαθήματα διδάσκονται με φυσική παρουσία.

Μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση μέσω ίντερνετ κονσέρβα

Ας δούμε όμως τα πλεονεκτήματα στις διαφορετικές προσεγγίσεις όσο αφορά τα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση. Υπάρχουν πρώτα από όλα τα σεμινάρια και τα μαθήματα κονσέρβα όπως τα ονομάζω εγώ. Αν είναι καλά φτιαγμένα μπορεί να έχουν ενδιαφέρον. Όταν λέω καλά φτιαγμένα εννοώ να διαθέτουν προσέγγιση με πλούσιο περιεχόμενο (βίντεο, φωτογραφίες σχεδιαγράμματα). Αυτό που χρειάζονται συνήθως αυτά τα προγράμματα  και οπωσδήποτε κάποιου είδους αξιολόγιση/τεστ και κάτι ακόμη που δεν το διαθέτουν σχεδόν καθόλου, κάποιου είδους ασκήσεις. Το βασικό πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι ο μαθητής πέρα από την όποια πιθανή πρόταση για τον χρόνο παρακολούθησης   του προγράμματος διαμορφώνει το πρόγραμμα παρακολούθησης όπως τον βολεύει και μπορεί να το αναπροσαρμόζει  κάθε φορά ανάλογα με τις ανάγκες του. Δύο κίνδυνοι παραμονεύουν εδώ και το πλεονέκτημα μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μειονέκτημα. Ο μαθητής να διαμορφώσει ένα πολύ χαλαρό πρόγραμμα που δεν θα βοηθήσει καθόλου στην εξέλιξη του ή να υπερεκτιμήσει την δυνατότητα αφομοίωσης  και να πάει το πρόγραμμα πολύ γρήγορα. Σε αυτό τον τύπο μαθημάτων φωτογραφίας εξ αποστάσεως επειδή δεν υπάρχει περιορισμός  στον αριθμό των συμμετεχόντων όπως υπάρχει (και λόγω πανδημίας) στις αίθουσες με φυσική παρουσία, αλλά όπως θα έπρεπε να υπάρχει και στις διαδικτυακές αίθουσες από σεβασμό στους μαθητές, τα μαθήματα αυτά μπορούν να είναι αρκετά φθηνότερα  (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητο).

Μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση μέσω ίντερνετ σε πραγματικό χρόνο

Και ερχόμαστε τώρα στα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση που τουλάχιστον όπως τα έχουμε οργανώσει στο fotoart και όπως τα διδάσκω παρουσιάζουν τα περισσότερα πλεονεκτήματα. Τα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση μέσω ίντερνετ  σε πραγματικό χρόνο που γίνονται σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα μια φορά την εβδομάδα και σε τμήματα με συγκεκριμένη συμμετοχή μέχρι 15 μαθητές. Αυτά τα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση σε συνδυασμό με τις εβδομαδιαίες ασκήσεις, τα 3μηνα τεστ αξιολόγησης και με τις φωτογραφικές βόλτες μαθήματα με φυσική παρουσία για όσους είναι στην Αθήνα, αλλά που μπορούν να μεταδίδονται ζωντανά για όσους βρίσκονται μακριά από την Αθήνα πραγματικά παρουσιάζουν πολλά πλεονεκτήματα και προσφέρουν στους συμμετέχοντες την καλύτερη εξέλιξη.

Το μεγαλύτερο  πλεονέκτημα είναι ο εκμηδενισμός των αποστάσεων. Αυτά τα μαθήματα μπορούν να τα παρακολουθήσουν άνθρωποι που μιλούν ελληνικά και μπορούν να βρίσκονται οπουδήποτε στην Ελλάδα και τον κόσμο. Μέχρι τώρα έχουν παρακολουθήσει αυτά τα μαθήματα  φωτογραφίας του fotoart από απόσταση συμμετέχοντες που βρίσκονταν στην Γερμανία, στην Ολλανδία στην Αγγλία στην Ινδία στην Αυστραλία, στην Αργεντινή, στην Αλβανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης από κάθε γωνιά της Ελλάδας ακόμη και από νησιά με πολύ μικρό πληθυσμό που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν  να παρακολουθήσουν μαθήματα φωτογραφίας. Από την Κάρπαθο μέχρι την Θεσπρωτία και από την Ορεστιάδα μέχρι την Γαύδο.

Σημαντικό είναι ότι με τα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση μπορείς να τα παρακολουθείς από το σπίτι ή από το γραφείο χωρίς να χάνεις χρόνο σε μετακινήσεις και φυσικά δεν χάνεις χρόνο σε προετοιμασία και σε διαδικασίες που πολλές φορές είναι απαραίτητες για να βγει κάποιος και να κυκλοφορήσει έξω από το σπίτι.

Στα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση, δεν έχει σημασία το μέγεθος της αίθουσας, η ακουστική της . Αν ο μαθητής φοράει ακουστικά απομονώνεται από το περιβάλλον και βυθίζεται στον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας που λέει και ένας φετινός μαθητής μου ο Κωνσταντίνος. Επίσης στα μαθήματα φωτογραφίας από απόσταση δεν μπορεί να σε ενοχλήσει ο διπλανός σου ή άσχετες συζητήσεις  (η λεγόμενη χάβρα που συμβαίνει πολύ συχνά ειδικά σε μαθήματα με πολλούς συμμετέχοντες.  Πολύ σημαντικό είναι ότι δεν έχει σημασία η απόσταση που κάθεσαι όπως στην αίθουσα με την διδασκαλία με φυσική παρουσία σε σχέση με το μόνιτορ ή το που γίνεται η προβολή των εικόνων. Βλέπεις τις εικόνες και τα σχεδιαγράμματα από κοντά στην δική σου οθόνη.

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis. Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.

19 Αυγούστου, παγκόσμια μέρα της Φωτογραφίας

Η ετήσια γιορτή της φωτογραφίας

Φέτος απλά θα πούμε χρόνια πολλά για αυτή την ετήσια γιορτή της φωτογραφίας.

Μπορείτε να διαβάσετε παλιότερα άρθρα στο blοg μου κάνοντας αναζήτηση 19 Αυγούστου.

Για τις ανακρίβειες που γράφονται για αυτή την γιορτή  και ότι οι επίσημοι θεσμοί της φωτογραφίας δεν κάνουν τίποτε αυτή την μέρα, είχα δημοσιεύσει τις  απόψεις μου το 2019.

Η παγκόσμια ελληνικότατη ημέρα της Φωτογραφικής ανοησίας

Ο Δημήτρης Ασιθιανάκης είναι φωτογράφος, δάσκαλος φωτογραφίας και πρόεδρος του Fotoart. Μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook Dimitrios Asithianakis.Για τα μαθήματα του fotoart μπορείτε να ρωτήσετε  και στο τηλέφωνο 6944303397.