ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΣ

ΠΙΣΩ

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΣ

19η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ

Photobiennale Thessaloniki 2007

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – 5 ΜΑΪΟΥ 2007
GALLERY TSATSIS PROJECTS / ARTFORUM
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 12, ΤΗΛ. 2310 25 75 52

(Σας περιμένουμε στα εγκαίνια από τις 11 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα.)


ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΣ
Έκθεση φωτογραφημάτων και φωτογραφιών του Βασίλη Καρκατσέλη
Καλλιτεχνικού Διευθυντή
Του Φωτογραφικού Κέντρου Φωτογραφίας

Γεννηθείς το 1952 στην Αθήνα, ο δημιουργός, ζει και εργάζεται τα 20 τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη.
Ασχολείται κυρίως με τη χαρακτική και τη φωτογραφία.
Στην παρούσα έκθεσή τον απασχολεί ο χρόνος σαν πρόβλημα χώρου. Ο χρόνος που διανύθηκε, ο παράλληλος χρόνος, ο χρόνος σε παράθεση, ο συσσωρευμένος, ο επάλληλος.
Η έκθεση αναφέρεται στο χρόνο που επικάθηται, στο χρόνο που προστίθεται, και στο έργο του καλλιτέχνη και στο χρόνο των φωτογραφιών του.
Στην έκθεση παρουσιάζονται 4 βασικές ενότητες έργων του δημιουργού, (από το 1995 έως σήμερα). Κοινός άξονας αυτών των ενοτήτων είναι το τι συμβαίνει στο φωτογραφικό χρόνο της κάθε εικόνας, μόλις αυτή έλθει αντιμέτωπη με το χρόνο της διπλανής ή της επάνω της.
Κάθε χρόνος που ξύνεται, σαν σοβάς τοίχου, μας αποκαλύπτει άλλον, παλαιότερο, που με τη σειρά του έχει σκεπάσει άλλον.
Πρόκειται για την απόλυτη επαναδιαπραγμάτευση του θεωρητικού υπόβαθρου των αξιών του φωτογραφικού μέσου.
Η φωτογραφία είναι αντικείμενο του πραγματικού και όχι αντανάκλασή του.
Η φωτογραφία δεν παγώνει τον χρόνο αλλά τον κινεί.
Η φωτογραφία δεν παρουσιάζει καμία αλήθεια παρά μόνο αυτή του δημιουργού της.
Υποδειγματικές ιστορίες ασυνέχειας τα έργα του, αποκαλύπτουν τον τρωτό χαρακτήρα του εφήμερου και το εφήμερο των δήθεν πάγιων εκφάνσεών του. Η φωτογραφία, το πρώτιστο αυτό εργαλείο της ουτοπικής αθανασίας, λοιδορεί τους εμπνευστές της.
Καμία αλληγορία, καμία προσποίηση και προσπάθεια για αισθηματισμούς.
Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες : τηλ 6942 860 890

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΣ

Ο αδιάψευστος φωτογραφικός ρεαλισμός, παραδέχονται πλέον όλοι, πως δεν είναι άλλο, παρά η ουτοπία των πρώτων θεωρητικών της φωτογραφίας.
Κανένα παρελθόν δε διαβάζεται μονοσήμαντα, και η φωτογραφία είναι παρελθόν.
Καμία εικόνα δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτό που αναπαριστά.
Κανένας χρόνος δεν είναι συγκεκριμένα αναγνώσιμος, πολύ περισσότερο ο χρόνος των τυπωμένων φωτογραφιών ή ο κατασκευασμένος φωτογραφικός χώρος.

Πέρα από το ντοκουμέντο, στέκουν οι στιγμές της ίδιας της ζωής. Πέρα από τις αμφιβολίες για του τι μπορεί και προλαβαίνει να περιγράψει ένας αυτόπτης μάρτυρας, στέκει το βάρος της παρουσίας του και ο δικός του εσωτερικός χρόνος, το βάρος της δικής του παρουσίας. Πέρα από το τέλος στέκει ο θάνατος.

Η καταστροφή κάθε πρωτογενούς και η επαναχρησιμοποίησή του, έως την οριστική αντικατάστασή του από άλλο πρωτογενές, είναι ο κανόνας της εξέλιξης του γύρω μας κόσμου
Κάθε φορά που μία πυρετώδης σειρά χρόνων δημιουργείται, μία άλλη σειρά χάνεται στη ροή της.
Οι σειρές, υποδειγματικές ιστορίες συνέχειας ή ασυνέχειας, αποκαλύπτουν τον τρωτό χαρακτήρα του εφήμερου, την ελάχιστη αξία των στιγμών μας, της καθημερινότητας ενός κόσμου, ούτως ή άλλως εκτός ορίων.
Οι σημερινοί ασυμπλήρωτοι ήρωες της ιστορίας μας, άοπλοι μπροστά στο απρόβλεπτο της συσσώρευσης, όπως και τα έργα μιας έκθεσης για το χρόνο, προσπαθούν να διαχειριστούν το δικό τους αυτόνομο μέλλον.
Στους κατασκευασμένους χώρους του Βασίλη Καρκατσέλη ο χρόνος που διανύθηκε, ο χρόνος που φωτογραφήθηκε, συσσωρεύετε και σε παράθεση ή επάλληλα με άλλους δημιουργεί νέους εναλλακτικούς.
Χώροι της εν-αλλαγής και τοπία του παλίμψηστου στέκουν, φιλοξενούμενοι για μία ακόμη φορά, στο έλεος της συμπαράταξης χρόνων.
Η ίδια η φωτογραφία, το πρώτιστο αυτό εργαλείο της ουτοπικής αθανασίας, λοιδορεί τους εμπνευστές της, με την κατάργηση κάθε δυνατής τάξης του κόσμου, της κάθε λογικής παράθεσης έργων / χρόνων, της κάθε ουδετερότητας απέναντι στο είναι και το φαίνεσθε.
Ο χρόνος ήταν το θύμα του μέσου. Η συσσώρευση προτείνεται σαν απελευθέρωση.
Όταν η αναμόρφωση δεν προϋποθέτει τη συμμόρφωση, τότε γεννιέται η ελευθερία.


Ομάδα για τη συνύπαρξη