Walker Evans – Γουόκερ Έβανς

Walker Evans – Γουόκερ Έβανς Φωτογράφος

Ο Walker Evans γεννήθηκε στις 3 Νοεμβρίου του 1903 στο November 3, 1903 St. Louis των ΗΠΑ και πέθανε στις 10 Απριλίου του 1975 στο New Haven του Connecticut των ΗΠΑ. Οι σπουδές του και τα ενδιαφέροντα του είχαν μεγαλύτερη σχέση με το γράψιμο και την λογοτεχνία, παρόλα αυτά ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1928 παίρνοντας έμπνευση όπως έχει παραδεχτεί ο ίδιος από το φωτογραφικό έργο των Eugène Atget και August Sander. Οι πρώτες του φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν ήταν στην ποιητική συλλογή The Bridge του φίλου του Hart Crane. Το 1930 τράβηξε φωτογραφίες μια σειρά βικτωριανά σπίτια στη Βοστώνη. Το 1933 τράβηξε φωτογραφίες στην Κούβα μια ανάθεση από τον εκδοτικό οίκο Lippincott. Στην Κούβα γνώρισε τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ και έκαναν πολύ παρέα μάλιστα από τον συγγραφέα δανείστηκε χρήματα για να παρατείνει την διαμονή του στο νησί. Όταν έφυγε άφησε στον Χέμινγουεϊ 46 πρωτότυπες φωτογραφίες που ανακαλύφθηκαν και εκτέθηκαν μόλις το 2002.

Από το 1935 ο Walker Evans συνεργάζεται με την Resettlement Administration (RA) που αργότερα μετασχηματίστηκε σε Farm Security Administration (FSA). Εκείνη την περίοδο τραβάει μερικές από τις πιο γνωστές του φωτογραφίες ανάμεσα τους και το πορτραίτο της κας Allie Mae Burroughs και άλλων μελών της οικογένειας της που έγιναν τα σύμβολα της μεγάλης ύφεσης. Η συνεργασία με την FSA κράτησε μέχρι το 1938 χρονιά που ο Walker Evans έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση που ήταν και η πρώτη ατομική έκθεση φωτογράφου στο ΜοΜΑ. Η έκθεση αλλά και το φωτογραφικό λεύκωμα που κυκλοφόρησε με τον τίτλο “American Photographs” είναι ορόσημα στην ιστορία της παγκόσμιας και της Αμερικάνικης φωτογραφίας και αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για χιλιάδες φωτογράφους γνωστούς και άγνωστους. Το 1938 και το 1939 ο Walker Evans υπήρξε συνεργάτης και μέντορας της Helen Levitt .

To 1945 o Walker Evans στράφηκε στην δημοσιογραφία αρχικά σαν δημοσιογράφος στο περιοδικό ΤΙΜΕ και αργότερα σας συντάκτης στο περιοδικό FORTUNE μέχρι το 1965 όπου έγινε καθηγητής φωτογραφίας στο τμήμα γραφικών τεχνών του Yale University School of Art. Το 1966 δημοσιεύθηκε το δεύτερο φωτογραφικό του λεύκωμα το “Many are Called”. Μια από τις τελευταίες του φωτογραφικές δουλειές ήταν μια σειρά φωτογραφιών το 1968 για την εταιρεία Brown Brothers Harriman & Co.’s Συνέχιζε να φωτογραφίζει μέχρι το 1973-1974, ακόμη και όταν λόγω ηλικίας και κακής υγείας δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει βαρύ και περίπλοκο εξοπλισμό με μια φωτογραφική μηχανή Polaroid SX-70. Ο Walker Evans θεωρείται και δίκαια ένας από τους πατριάρχες της Αμερικάνικης φωτογραφίας μιας και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για μια μεγάλη γενιά από μεταπολεμικούς φωτογράφους στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο και με τις φωτογραφίες του αλλά και με την διδασκαλία του στο Yale.